Problemen met MSI GTX670 PE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Beste helpmij-ers,

Sinds kort heb ik mijn een nieuwe pc in elkaar gezet, en gisteren Windows 7 op geinstalleerd. Ik installeerde ook de moederbord drivers en de videkaart drivers.
De kaart is overigens splinternieuw. Nu ziet mijn scherm er nu zo uit:

Videocard problems.jpg

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van de site van NVdia, en ook heb ik hem eruit- en erin gedaan om te checken dat alle kabels goed zitten.
Het probleem begint pas op het bureaublad. De boot, inclusief het 'welkom' scherm van Windows hebben geen last van deze bug.
Het ligt ook zeker niet aan mijn scherm of de kabel, want op mijn oude computer heb ik de problemen helemaal niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bedankt!

Hansenmol

lijkt me toch een driver kwestie
goede chipset driver
goede vga driver,dat je de nieuwste hebt zegt niks

Tja de juiste? Ik heb hem gewoon van de Nvidia website, de driver voor Windows 7 64bit en de GTX670 kaart? Dan kan er weinig fout gaan dacht ik.
Ik zal de driver van het moederbord voor de zekerheid ook nog even updaten.

NVIDIA heeft een optie om zelf naar juiste driver te zoeken,dat ook gedaan?

Dat doet hij somehow niet. Hij geeft een foutmelding bij het automatisch zoeken naar de drivers.

Ik heb mijn oude drivers erafgehaald, en zonder drivers heb ik het probleem niet. Het ligt dus echt aan de drivers.
Maar hoe weet ik welke drivers goed zijn voor mijn videokaart? De nieuwste update die voor mijn kaart beschikbaar
is is de 306.97, en daarmee heb ik het probleem wel.

Zo, ik zal even vertellen hoe het is verlopen:

Na veel zoeken ben ik uiteindelijk maar, met de foto van het beeldscherm, naar de computerzaak gegaan. Hier vertelden ze mij
dat de dingen op het beeldscherm eruit zagen als 'artifacts', en erop duidden dat de videokaart kapot was en zo snel mogelijk
teruggebracht moest worden naar de winkel. Toen ik zelf wat beter keek naar de kaart zaten er hele kleine olie-achtige residuen op,
en wat rare grijze vlekken wat wel op stof leek. Waarschijnlijk was het een reeds teruggebracht exemplaar..

Heb nu een RMA aanvraag ingediend, en krijg hopelijk binnenkort een nieuw exemplaar! Eind goed al goed hopelijk..

Groet, Hansenmol!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan