Problemen met MySql server draaiend op Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

brancorensen

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Hallo allemaal,
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag zoniet hoor ik dit graag!

Mijn vraag:

Ik heb een VPS Cloudbox, hier draait CentOS 6.2 op, met Directadmin en MySql... Sinds een dag of 2, krijg ik de volgende meldingen bij het bereiken van de database:

Code:
#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
De server reageert niet (of de socket van de server is niet juist ingesteld).

wat kan ik doen om dit op te lossen? Herstarten via de Command line werkt ook niet!

Dat geeft deze error:

Code:
Starting MySQL. ERROR! The server quit without updating PID file (/var/lib/mysql/cloud.axc.nl.pid).
touch: cannot touch `/var/lock/subsys/mysql': Input/output error

Kan iemand me helpen AUB?

Met vriendelijke groet,
Branco Rensen

Zonder zelf te weten hoe je dat checkt of weer kunt corrigeren moet het zo zijn dat het bestand /var/lock/subsys/mysql niet aangemaakt kan worden, bijv. vanwege te weinig rechten voor het Mysql proces of de /var/lock/subsys/ of die map op read-only etc.

Je kunt die foutmelding gewoon googelen, hopelijk geeft het je info waarmee je dit probleem kunt oplossen: cannot touch `/var/lock/subsys/mysql'

Tijs.

ik heb het al gegoogeld, geen van elke oplossing werkt.. ik dacht ergens dat er hier iemand zou zijn die me hiermee kon helpen...

Bij een beetje zinnige VPS provider kun je die vraag ook bij hun support stellen. In de regel zit daar ook redelijk wat kennis mbt veel voorkomende fouten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan