Problemen met mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo,

kan iemand me misschien wat uitleg geven. Het volgende heb ik gedaan:

<?php
mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord');
mysql_select_db('adressenboek');

$resultaat = mysql_query("SELECT voornaam, achternaam FROM tabel WHERE 1 ");

$record = mysql_fetch_assoc($resultaat);
echo("{$record['voornaam']} {$record['achternaam']}");
?>

Wanneer ik dit doe wordt er maar een van de twee adressen aangesproken uit de database.

Kan helaas nu geen link geven van de pagina waar dit op staat... ik werk nog aan de pagina en is nog niet toegankelijk voor andre IP adressen.

Ik heb het adres boek gemaakt met PHPMyAdmin... heeft iemand misschien ook nog een goede Nederlandse uitleg van hoe phpmyadmin werkt? Vind dit vrij ingewikkeld.

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten, Marc

Je gebruikt geen loop, dat betekend dat er maar 1 rij opgehaald wordt en wordt getoond.

Als je de mysql_fetch in een while loop zet en de echo in het blok dat door de loop uitgevoerd wordt, dan werkt het wel.

In hoeverre ben je bekend met SQL zelf? phpMyAdmin is volgensmij niet zo heel erg lastig te gebruiken als je SQL kent (zeker niet gezien hij altijd aangeeft wat hij uitvoert)

Hallo,

helemaal niet bekend... onderstaand script heb ik dus eens gebruikt...zou niet eens weten hoe dit te veranderen

wou zojuist opnieuw phpmyadmin op pc zetten omdat ik een andere pc heb. maar als ik naar de site ga krijg ik een programma wat ik moet unzippen maar krijg het niet eens geïnstalleerd.

Wat doe ik fout en war moet ik allemaal doen als het programma phpmyadmin wil gebruiken.

Moet ik ook een map op de server zetten waar de database gegevens in terecht moeten komen... dit heb ik vorige keer namelijk niet gedaan en toch vond ik er straks iets over waardoor ik er helemaal niets meer van begrijp.

Groete, Marc

Je kunt het beste voor je lokale omgeving iets van WAMPserver of USBWebServer installeren, dat zijn volledige pakketten en is véel makkelijker dan met de hand alles opzetten.

Op je webomgeving zou het al geinstalleerd moeten staan.

Als je geen verstand hebt van programmeren kun je je er beter in gaan verdiepen of iemand regelen die het voor je bouwt, want anders blijf je bezig waarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan