• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met #N/B, validatie, en paar andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

dynamix

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hey mensen,

Ik ben tijd geleden al met dit werkblad bezig geweest en deze voldeed voor de opdracht, maar nu wil ik hem uitbereiden met de kennis die ik heb opgedaan op school. Maar ik loop tegen een paar problemen aan, ik zal bovenaan beginnen in het werkblad

1. Bij de warmteovergangsinvloeden/uitvoeringsinvloeden heb ik een validatie gemaakt, tevens heb ik hierachter aan een verticale zoekoptie bijgevoegd, deze werkt wel, maar niet bij alle opties die ik er kan kiezen, er komt dan #N/B te staan. Hoe kan dit komen?

2. Tevens heb ik de keuze dat ik tot 10 materiaalsoorten/materialen kan gaan bij de opbouw van een wand of dergelijke, maar als ik er maar 5 nodig heb, wil ik dat die de rest niet mee berekend, ik heb wel de labda(naast d), in de materialenlijst op de eerste regel op 0 gezet, maar delen door 0 is wiskundig niet mogelijk, hier loopt het dus vast. Ik wil graag dat de materialen die ik niet hoef te gebruiken, dat die ook niet worden meegenomen in de berekening.

3. Tevens wat ik bij stap 2 omschrijf moet ook goed gaan in de grafieken, maar aan deze heb ik nog geen gevens gekoppeld, want vindt dat erg lastig gaan als overal #n/b of %deel/0 staat.

Ik hoop dat jullie hiervoor oplossingen hebben, zodat ik een perfecte excel blad kan maken

Greetz Bjorn en al vast bedankt voor het lezen en eventuele reacties

Bijlagen

is misschien dit iets

dit zou ik plakken in cel
e12

=ALS(D12=0;"";C12/D12)

kopieren en plakken ook in de andere cellen van kolom e

misschien al een beetje geholpen

Hey, bedankt voor je reactie. Deze heb ik nu ook toegepast in de tabel, maar ik wil nu dat als bij E niks staat, dat er bij F ook niks komt te staan. Heb dit geprobeerd met deze formule:
=ALS(E12=0;""; (E12/E34)*(J4-F4))

Maar deze maakt de cel alleen leeg als E12 een 0 staat, maar in dit geval is die leeg, wat moet je er dan voor neerzetten?

Die forumules worden steeds mooier zeg, nu weer ontdekken hoe die in elkaar zit. Maar ff vraagje tussendoor, hoe komen jullie nou hierop zeg?

Die forumules worden steeds mooier zeg, nu weer ontdekken hoe die in elkaar zit. Maar ff vraagje tussendoor, hoe komen jullie nou hierop zeg?

Gewoon veel mee bezig zijn, en blijven prutsen tot het werkt ;) nooit opgeven. Een boek erbij halen helpt ook geweldig.

Hehehe, proberen is het idd altijd de oplossing, maar de tijd is het vaak wat het tegen houdt. Maar als je zoiets paar keer hebt gedaan, dan weet je het volgende keer ook wel.

Maar heb jij misschien oplossing voor het #N/B probleem?
Tevens heb ik nog iets ontdekt, dat als ik bij als ik materiaalsoorten kiezen, dat in het kollommetje erna alle materialen verschijnen, inplaats van alleen materiaalsoorten.

Greetz

Soms Reageer Ik Wel Traag Maar Het Komt Wel

Ik Begrijp De Vraag Niet Goed
Bedoel Je Met Kolom B Of A ,van Het Tabblad "berekeningen"
Wat Moet Daar Mee?
IK BEN NIET CONSTANT OP DEZE SITE,VOORMIJ IS IS DIT EEN TUSSENDOORTJE.

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik bedoel kollom C van tabblad berekeningen, voor verdere info zie mij eerste post, volgens mij is die duidelijk genoeg, zoniet dan zal ik hem aanvullen.
Maar het doel is dat ik bij beide, een keuze mogelijkheid maak en met die waarden gaat die verder rekenen, maar niet bij elke keuze mogelijkheid verschijnen de waarden, terwijl ze wel in de lijst staan verwerkt.

Voor je N/B tjes heb ik het volgende :

Op het tabblad "Warmteovergangsweerstanden" is bijv. cel D3 niet gelijk aan cel A3.

D3 (constructieonderdeel) gebruik je op tabblad "Berekening" om daarna het te gebruiken in de vertikaal zoeken functie, D3 kan hij niet vinden omdat die iets verschilt van A3 en dat geeft de N/B.

Oplossing : copieer (1 keer) op het tabblad warmteovergangsweerstanden de cellen D3 tot D8 naar A3 tot A8 zodat deze identiek zijn.

Als deze 2 kolommen identiek zijn mag je geen N/B meer hebben !!!

Hey, bedankt voor je post.

Dat was het idd, dit is gekomen omdat ik de tekst niet als 1 lange regel wou hebben, daarom heb ik er Alt enters in gedaan, maar de tekst onder region heb ik dat niet gedaan. Nu is dat ook weer helemaal goed.

Bedankt voor het helpen bij de vraagjes, ik denk dat ik nu heel veel verder zelf kan oplossen

Greetz bjorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan