Beste....,
ik heb een kleine webpagina gemaakt die ik wereldkundig wil maken.
Mijn PC staat dag & nacht aan en ik wil de site dan ook via mijn eigen PC hosten.
Mijn netwerkje ziet er ongeveer als volgt uit:
@Home modem -> Router (Unex I050e) -> PC (WinXP Pro).
Ik heb IIS 5.1 geinstalleerd zodat deze mijn webpagina kan weergeven.
Lokaal werkt dit allemaal prima.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar een "provider" die mijn site een normale, leesbare naam kan geven in plaats van een IP-adres.
Ook dit is gelukt.
Toen de naam in Internet explorer ingetypt en ik kom op de inlogpagina van mijn router uit....
En da's dus niet goed!
Ik heb in mijn router lopen graven naar de juiste instellingen, maar ik kom er niet uit.
Ik dacht dat ik iets van NAT moest configureren, maar dit kan ik helemaal niet terug vinden.
Daarna dacht ik aan de DMZ zone.
Ik heb hier wel wat ingevuld, maar of dit goed is...?
Ik heb een plaatje bijgevoegd zodat het duidelijk wordt wat ik gedaan heb met de DMZ.
Het heeft ooit wel eens gewerkt. Toen had ik ook een simpel site-je, maar die PC is toen heftig gecrashed, en daarna heb ik er weinig aandacht aan besteed.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Dave.
ik heb een kleine webpagina gemaakt die ik wereldkundig wil maken.
Mijn PC staat dag & nacht aan en ik wil de site dan ook via mijn eigen PC hosten.
Mijn netwerkje ziet er ongeveer als volgt uit:
@Home modem -> Router (Unex I050e) -> PC (WinXP Pro).
Ik heb IIS 5.1 geinstalleerd zodat deze mijn webpagina kan weergeven.
Lokaal werkt dit allemaal prima.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar een "provider" die mijn site een normale, leesbare naam kan geven in plaats van een IP-adres.
Ook dit is gelukt.
Toen de naam in Internet explorer ingetypt en ik kom op de inlogpagina van mijn router uit....
En da's dus niet goed!

Ik heb in mijn router lopen graven naar de juiste instellingen, maar ik kom er niet uit.
Ik dacht dat ik iets van NAT moest configureren, maar dit kan ik helemaal niet terug vinden.
Daarna dacht ik aan de DMZ zone.
Ik heb hier wel wat ingevuld, maar of dit goed is...?
Ik heb een plaatje bijgevoegd zodat het duidelijk wordt wat ik gedaan heb met de DMZ.
Het heeft ooit wel eens gewerkt. Toen had ik ook een simpel site-je, maar die PC is toen heftig gecrashed, en daarna heb ik er weinig aandacht aan besteed.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Dave.