Problemen met NAT / DMZ in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste....,

ik heb een kleine webpagina gemaakt die ik wereldkundig wil maken.
Mijn PC staat dag & nacht aan en ik wil de site dan ook via mijn eigen PC hosten.
Mijn netwerkje ziet er ongeveer als volgt uit:

@Home modem -> Router (Unex I050e) -> PC (WinXP Pro).
Ik heb IIS 5.1 geinstalleerd zodat deze mijn webpagina kan weergeven.

Lokaal werkt dit allemaal prima.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar een "provider" die mijn site een normale, leesbare naam kan geven in plaats van een IP-adres.
Ook dit is gelukt.

Toen de naam in Internet explorer ingetypt en ik kom op de inlogpagina van mijn router uit....
En da's dus niet goed! :rolleyes:

Ik heb in mijn router lopen graven naar de juiste instellingen, maar ik kom er niet uit.
Ik dacht dat ik iets van NAT moest configureren, maar dit kan ik helemaal niet terug vinden.
Daarna dacht ik aan de DMZ zone.
Ik heb hier wel wat ingevuld, maar of dit goed is...?

Ik heb een plaatje bijgevoegd zodat het duidelijk wordt wat ik gedaan heb met de DMZ.

Het heeft ooit wel eens gewerkt. Toen had ik ook een simpel site-je, maar die PC is toen heftig gecrashed, en daarna heb ik er weinig aandacht aan besteed.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Dave.

Bijlagen

• router1.jpg
    router1.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 33
Vergeet dat NAT/DMZ gebeuren eens. Maak gewoon een portmapping aan naar je interne ip-adres op poorten 80 en 81.

uhm.................. okay.........................?

En hoe pak ik dit aan?

Op de vorige vraag heb ik helaas (nog) geen antwoord gekregen.
Ondertussen heb ik uiteraard niet stil gezeten, maar ben op ontdekking uitgegaan.

Als ik IIS op mijn PC opstart en ik ga via internet explorer naar de door mij gecre-eerde URL, dan kom ik uit op mijn router.
Doe ik dit vanaf een andere PC (die niet in mijn netwerk hangt, maar "gewoon" rechtstreeks naar het internet communiceerd), dan krijg ik de vraag of ik een naam & wachtwoord wil ingeven.
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar niets accepteert hij.

En eigenlijk wil ik gewoon dat mensen zonder een naam & wachtwoord in te typen op mijn site kunnen komen.

Wat moet ik doen om deze drempel te overwinnen?
Ik vermoed dat het iets met IIS te maken heeft, maar waar stel ik dit in?
Ik werk met IIS 5.1

Alvast bedankt!

groet,
Dave.

ehmmmm, heb jij niet je lokale ip-adres opgegeven aan degene die van jouw ip-adres een www-site maakt, want je moet wel JOUW ip-adres opgeven, en niet je lokale, hier kan je je ip vinden http://www.whatismyip.com/ het staat in GROTE DIKKE letters bovenaan de pagina:D

Dat zou inderdaad een goede grap zijn geweest....;)

Maar nee, ik had wel mijn ISP-IPadres opgegeven.

Vanmiddag heb ik het echter voor elkaar gekregen!
Ja ja....

Als je IIS inststalleerd, dan wordt er automatisch een gebruiker aangemaakt: IUSR_<PC-naam>.
Deze gebruiker MOET je gebruiken, anders werkt IIS niet zoals je zou willen.

Je kunt dit instellen bij Internet Information Services - <PC-naam> (local computer> - Web Sites - Default Web Site - Properties.
Je ziet verschillende tabbalden. 1 ervan is Directory Security.
Klik op Edit.
Vink hier Anonymous access aan en vul hier de gebruikersnaam in: <domein>\IUSR_<PC-naam>
Vink ook "Allow IIS to control password" aan en laat de rest uitgevinkt.

Start IIS opnieuw op en het werkt!

Bedankt voor iedereen die meegedacht heeft!

Mvg,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan