problemen met netwerkdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mic82

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
50
Hallo

het volgende is er aan de hand:

sinds een week een laptop aangeschaft met vista buisness (legaal). Het is de bedoeling om op deze laptop bepaalde bestanden delen voor in mijn netwerk. Inmiddels is het gelukt om via een extra account de gedeelde bestanden op mijn vaste pc (vista home premium legaal) te benaderen. De bestanden op mijn laptop zijn echter niet te benaderen. sterker nog, de bestanden zijn niet eens te benaderen vanaf de laptop zelf.

ik heb al verschillende dingen uitgeprobeerd maar zie door de bomen het bos nie meer.
wie heeft er tips.

melding:

geen toegang tot \\MIC-LAPTOP\Public

Foutcode: 0x80070035
kan het netwerk niet vinden.

de laptop is draadloos verbonden met een belkin router.

alvast bedankt voor de moeite en reacties.

gr mic
 
Is het een bewuste keuze gebruik te maken van een extra account?

Ik ga even uit van een thuisnetwerk situatie.
Beide computers moeten dezelfde domeinnaam hebben, bestanden die in gedeelde mappen staan zouden dan vanaf beide computers zichtbaar moeten zijn (als ze aan staan :)).
Met een apart account heb je kan dat deze zo ingesteld is dat deze alleen recht heeft op de eigenbestanden en niet op de gedeelde mappen.
Met je beheer account zou je dit nieuwe account dan meer rechten moeten kunnen geven.
Verder kan je van elke map ook een gedeelde map maken door hem naar de map gedeelde map te verslepen, hij blijft dan wel staan waar hij stond maar krijgt de eigenschappen van een gedeelde map.

Helpt dit je op weg?
 
Laatst bewerkt:
Beste withaar

bedankt voor de tips, echter dit is al wat ik heb geprobeerd.

sta met mijn account vermeld als administrator. alle pc`s zijn in mijn netwerk (domein) zichtbaar. ook is het mogelijk om in mijn netwerk de gedeelde mappen van elke pc/laptop te bekijken. via mijn laptop kan ik mijn pc bestanden benaderen.

de gedeelde mappen op mijn laptop zijn zowel door de pc als de laptop zelf niet te benaderen. windows firewall is gewoon uitgeschakeld.

helaas geen resultaten. heb je misschien meer?

mvg

gr mic
 
raar maar waar

probleem is opgelost:

mijn account veranderd in gewone gebruiker en daarna weer terug gezet naar administrator. daarna ff een reboot uitgevoerd. helaas geen resultaat.

vanmiddag laptop maar weer eens aangezet en toen werkte het ineens,

thnx withaar voor de moeite in iedergeval

mvg mic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan