Problemen met nieuwe router en dynamisch IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluizebol

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Ik beschik over een LiveBox van Orange en had hier een asus AP G-standaard aangesloten, geen probleem. Nu heb ik een N-standaard router van Netgear (Rangemax Next WNR834B) aangesloten, en dat gaat grotendeels goed. Slechts bij 2 pc's in huis krijg ik vanuit de Livebox geen ip-adres meer toegewezen. Bij een herkent de pc de WEP-encryptie van de router niet, en bij de ander is er verbinding met de router, maar is er geen ip-adres. Aan- en uitzetten geprobeerd, resetten van de livebox, geen resultaat. Belangrijk wellicht is dat deze pc's een netwerkkaart van Lynksys hebben, de Lynksys Wireless G adapter. Wie helpt mij met een list?

Je geeft aan dat je pc's via een linksys G standaard wifi kaart lopen.

Je router is een N standaard, heb je deze natuurlijk ook op G ingesteld, indien deze G aankan, normaal wel met nieuwere routers kunnen alle standaarden aan.
Indien namelijk je router op N staat en je wifi kaarten op G gaat het niet lukken, deze moeten beiden op dezelfde standaard staan.

N router

Beste Psyghotic,

De G-kaarten kunnen overal verbinding krijgen, alleen deze lynksys kaarten doen moeilijk. Ik heb nu de WEP eraf gehaald, en een van de lynksys pc's is nu aangesloten. De andere reboot constant bij starten, XP SP3?????

Ik geloof dat mijn probleem met de G-kaarten wel is opgelost.

Dank!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan