Problemen met Norton/DDL

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexus

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Berichten
34
Hallo iedereen,

sinds vorige week heb ik een probleem met mijn computer waar ik zelf als leek niet uitkom. Ik heb een legale versie van Norton, maar die wil niet meer opstarten. Het rare is dat hij automatisch op "disabled" gaat staan als ik opstart (rechts onderin m'n beeldscherm) en dat als ik dan wil openen dat hij even nadenkt, en dan verder niets doet. Vervolgens kan ik niet voor een 2e keer op openen klikken, deze optie is dan grijs.
Het rare is alleen dat zodra ik de computer afsluit ik heel snel een aantal keer de melding krijg;

Installatie regfilter.exe van DDL-bestand is mislukt
Kan toepassing niet initialiseren omdat windows het werkstation afgesloten heeft

(dit is zo goed mogelijk wat er staat, het schermpje verschijnt maar heel kort). Soms zie ik dan ook nog heel kort het gewone beginscherm van Norton wat ik normaal zie als die opgestart is.
Als ik andere opties als Norton cleansweep open via het "menu start", dan lukt dit wel, maar de virusscanner zelf wijgert dan nogsteeds.
Daarnaast kwam ik erachter dat het icoontje van m'n fire-wall is verdwenen. Ook kan Kazaa of MSN geen verbinding meer maken. Hij weigert ook m'n inbox van Hotmail te openen. Ik kreeg toen een aantal keer de melding; directory listing denied.
Het is wel zo dat ik al een tijdje last heb van search2000, dat deze opent als startpagina. Dit kreeg ik met adware niet weg. Verder heb ik niets bijzonders gedaan
Wie zou me hier bij kunnen helpen? Ik ben al een tijdje zelf aan het klooien, maar wordt er redelijk moedeloos van. Alvast bedankt.

groeten,

lexus
 
of met spybot s&d

en gooi die kazaa eraf, is een slecht programma dat alleen maar voor probelem zorgt, al van bij de installatie krijg je met spyware te doen
 
Bedankt Jozo, housecall werkt goed. Er is alleen een nieuw probleempje. Housecall kon wel m'n spyware verwijderen, maar 2 andere fouten moest ik zelf oplossen. Ik kreeg de volgende melding;

Microsoft Vulnerability Check 2 vulnerabilities detected

What we checked:Microsoft known security vulnerabilities. These are issues Microsoft has identified and released Critical Updates to fix.
Results:We have detected 2 vulnerability/vulnerabilities on your computer. Risk Level Issue How to Fix
Important A vulnerability in ASP.NET allows an attacker to bypass the security of an ASP.NET Web site, and access a machine. The attacker gains unauthorized access to some areas of the said Web site, and is able to control it accordingly. The actions that the attacker could take would depend on the specific content being protected. MS05-004
Critical A remote code execution vulnerability exists in MSN Messenger that could allow an attacker who successfully exploited this vulnerable to take complete control of the affected system. MS05-022




Alleen als ik nu op de links wilde openen waar stond hoe het opgelost moest worden kreeg ik te horen dat deze pagina niet bestond (van housecall zelf). Ik heb 'm 's nachts laten scannen, dus kan het zijn dat ik te lang heb gewacht met het openen van deze links?

Daarnaast gebruik ik volgens mij Kazaa Lite , die brengt toch geen spyware met zich mee?
 
althans dat wordt beweerd, mor ik vertrouw het niet meer sinds die perikelen van een 5tal jaar terug
 
Gewoon even naar windows update gaan.
 
Sorry voor m'n late reactie maar ik ben momenteel druk bezig met de afronding van mijn stageverslag (gelukkig op een andere computer).
Jozo, ik neem aan dat je bedoelde dat ik bij windows update het programma moest downloaden dat malware verwijdert.
Ik heb dit programma handmatig geinstalleerd, maar die kon geen malware ontdekken. Ik heb niet opnieuw housecall eroverheen laten gaan, maar ik neem aan dat de "gaten" er nogsteeds zitten.
Eerst had ik dit programma via auto-update willen installeren maar dat ging niet. Ik kreeg de volgende melding:

[Foutnummer: 0x80072EFD]
Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De volgende bronnen zijn wellicht nuttig voor het oplossen van het probleem: Ga voor zelfhulp naar: · Windows Update-antwoordcentrum· Windows Update-probleemoplosser· Windows Update-nieuwsgroepen Ga voor ondersteuning naar: · Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)

Vervolgens kon ik nergens terugvinden wat dit foutnummer betekent. Het programma was overigens ook het enige waarbij de orginele auto-update was mislukt in 3 jaar.

Ik zit dus nogsteeds met dezelfde problemen als eerst. Wat zou het volgende zijn wat ik kan doen? Ik moet zeggen dat het redelijk frustrerend begint te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan