Problemen met Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik heb problemen met Norton... hij is op de een of andere manier niet goed geinstalleerd. en als ik hem wil verwijderen dan krijg ik deze foutmelding...
Fout 1606 kan geen toegang krijgen tot netwerklocatie /Documents and Settings/all users/Bureaublad

en als ik dan vervolgens op cancel klik dan krijg ik de melding dat her een onherstelbare fout bij de installatie is...

hoe kom ik hier vanaf, ik heb al geprobeerd Norton te verwijderen ook in de veilig modus.. maar ik kan niks doen, heb gescand op virussen maar die heeft ie niet gevonden.

Alvast bedankt voor eventuele reacties het gaat hier om Norton 2003 Prof Edition en Windows XP Pro.
 
Ik heb het tooltje gedraaid maar hij heeft niks gevonden.
 
je moet in je register alles wegooien van symantec, en ook zoeken op nav.

alles wegooien, wil wel eens helpen om opnieuw weer te kunnen installeren.

suc6
 
Oke kun je even in het kort uitleggen hoe ik in het register kom van Windows XP Pro
 
start uitvoeren en type regedit.
Heb je ook al een online virusscan gedaan ?
HOUSECALL
En RNAV (norton verwijderings tool)
RNAV
En ook even op je computer zoeken naar symantec en norton, en alles verwijderen.
 
Geplaatst door Lerosa
Oke kun je even in het kort uitleggen hoe ik in het register kom van Windows XP Pro

Regedit intypen bij uitvoeren, dan zit je in het register. Dan moet je daar op zoeken klikken. Deze staat onder bewerken.

Groetje Moonangel
 
Ik heb voor zover ik het weet alles wat ik van Norton kon vinden verwijderd maar ik kan nog niks doen.. niet verwijderen, niet opnieuw installeren:(
Het heeft in mijn geval te maken met de installatie van XP.
Ik had er eerst Windows ME geinstalleerd en toen Norton, en daarna een upgrade van XP gedaaan.
Maar ik las ergens dat dat niet goed is .. je moet eerst Norton verwijderen alvorens je XP installeerd.. , dat heb ik dus niet gedaan...
En nu kan ik helemaal niks meer... met Norton.
 
Moet toch wel te doen zijn, ook dit gedaan? "Restart the computer and log on as Administrator" en dan verder de instructies volgen. Saldos!!!
 
Ja ook allemaal al gedaan.. maar ik krijg Norton er met geen mogelijkheid af... ik heb dus nu ook besloten om te formatteren...
 
Jammer Sandra. Misschien is dat ook wel het beste, zoals ik het heb gelezen is het idd een heel gedonder om de boel weer goed te krijgen. Wel te doen maar mogelijk vergt dat net zoveel tijd als een format. Bijkomend voordeeltje, je licentie is wel weer vers!
 
Je moet inderdaad Norton even altijd verwijderen voordat je een upgrade doet van Windows ME naar Windows XP.

Ik neem aan dat als je zegt "Norton", dan bedoel je Norton antivirus en niet Norton internet security of Norton system works, dus daar zal ik van uit gaan bij het troubleshooten Lerosa.


Gebruik de RNAV vanaf hier:

RNAV

Die verwijderd de restanden van NAV.

Zoek daarna ook naar alle bestanden en mappen met de naam Symantec en Norton op de harde schijf en verwijder die ook.

Leeg daarna de 2 TEMP Mappen map in je computer. Er zullen heel wat bestanden daarin staan.

1 Temp map staat in c-windows en de andere TEMP map in c-documents and settings-(eigen account)-local settings (dit is een verborgen map)-Temp.

run en scan daarna ook spybot en/of ad-aware om eventueel alle spyware te verwijderen, want dat kan ook problemen geven met Norton.

Die is vanaf hier te downloaden:
spybot:
http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download
ad-aware:
www.lavasoft.de

Installeer Norton daarna in "clean boot".
Hier wordt uitgelegd hoe je dat moet doen:

clean boot

Doe na de installatie ook liveupdate en haal alle updates op.

Dan zou je probleem opgelost moeten zijn Lerosa.
 
Hahaha dit had ik allemaal eerder moeten weten dan had ik waarschijnlijk niet hoeven formatteren.
Maar goed ik weet het nu voor de volgende keer:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan