Problemen met openen bijlages Word en Excel na installatie W10 en Office 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo forumleden,

Ook bij mij Windows 10 geïnstalleerd en ook Office 2013. Ben er erg tevreden over behalve over het volgende:
Voor de installatie van beiden werkte ik op W7 en Office 2010. Werk veel met Outlook en krijg veel bijlages binnen in Word en Excel waar wat mee gedaan moet worden.
Geen enkel probleem in de oude situatie maar nu kan ik geen enkel document meer openen. Wanneer het een Excel file is krijg in een melding dat het document corrupt is en bij Word de melding dat ik moet gaan zoeken naar een programma waarin het wel te openen is, zoals bv Open Office. Meet veel kunst en vliegwerk krijg ik spul wel zichtbaar (via Google Docs en Sheets) maar dat kan volgens mij niet echt de bedoeling zijn van MS. De documenten die ik moet openen en bewerken zijn ook gewoon gemaakt in Office.

Gr, Rob

Excel_Problem.jpgWord_Problem.jpg

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je zo'n document eerst opslaat en dan opent?

Had ik uiteraard al gedaan.Ik sla de documenten altijd eerst op voordat ik ze bewerk.

Ik stelde de vraag omdat velen dat niet doen. Kan je zo'n document die je niet kan openen eens hier plaatsen?

Dat doe ik liever niet, want het gaat om zeer vertrouwelijke info. Wat vanochtend wel "lukte" was om het excel document te openen in de MS web-versie van Excel (via outloo.com). Uiteraard weer gesputter en de vraag of er een kopie moest worden gemaakt. Dat gedaan en opgeslagen in OneDrive. De kopie vanuit OneDrive gedownload naar het bureaublad, en toen kon ik het wel gewoon openen.

Vreemd inderdaad. Ik zou Office 2013 een volledig verwijderen en opnieuw installeren. Het lijkt erop dat er wat register instellingen niet in orde zijn.

Pfff...

Okay, maar dat doe ik niet vandaag. Dat wordt pas donderdag, dus dan meld ik me weer.
Alvast bedankt tot zover!

Gr, Rob

PS: Maar in de MS webversie van excel wordt wel een mogelijkheid aangegeven. Namelijk het maken van een kopie. Daar kan ik de boel natuurlijk niet opnieuw installeren.

De web versie waar je het over hebt is Office 365?

Elk ander document dat ik heb van voor de installatie van W10 en Office 2013 (vanuit m'n eigen archief) kan ik moeiteloos openen.
Het gaat alleen om documenten die ik per mail ontvang.

Aanpassing: De documenten die bewerkt zijn en weer verstuurd worden kunnen moeiteloos worden geopend door de ontvanger. In Windows, op de Mac, geen enkel probleem!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dan een herinstallatie ook niet gaat helpen, maar het is niet veel moeite en niet geschoten is altijd mis.
De verzender doet ook niets met zo'n document voordat deze wordt verzonden?
Gebruikt deze ook Office 2013?

Laatst bewerkt:
De verzenders zijn mensen met een meer dan gemiddelde ervaring in MO Office.
En nogmaals, het gaat al jaren probleemloos, alleen nu even niet en ik weet het ook even niet meer!

Ik ook niet. Denk alleen even mee ;)

Na 29 juli heb ik geen excel documenten meer ontvangen die ik naar jou zou kunnen sturen. Is het een idee als jij een documentje maakt, doet er niet toe wat erin staat, en dat naar mij mailt?
Als ik dat dan bewaar op mijn HD en zonder dat ik er wat mee doe weer terugstuur?

Dat lijkt me prima. Mijn mail adres staat in m'n profiel. Als je daar en bericht heen stuurt zal ik een Word- en een Excel document aan je sturen.

En de documentjes zijn aan je gemaild :)

Heb je weer teruggemaild:

Hallo Ed, ik krijg ze beiden dus niet geopend. Zelfde meldingen als in mijn openingsbericht.
Beide bestanden opgeslagen en nu weer opnieuw bijgevoegd. Heb er verder niets mee gedaan.

Gr, Rob

Erg vreemd. Ik heb geen enkel probleem met de documentjes die je aan me terug stuurde.

Klik er eens met rechts op en dan Eigenschappen. Heb je dan ook de tekst waar de rode pijl naar wijst?
Rob.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan