Problemen met opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

K1pje

Meubilair
Lid geworden
27 mrt 2009
Hallo mede helpmij'ers,

Het volgende probleem doet zich voort en ik weet zo snel niet hoe ik dit moet oplossen:

Wanneer ik een powerpointpresentatie wil opslaan als pdf krijg ik de volgende melding:

"Kan de printer Microsoft XPS Document Writer niet vinden"

Nu is het zo dat hij het bij word wel gewoon doet, en dus snap het dus even niet meer.

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Michael

Met welk programma wil je 't als PDF opslaan? (welke pdf maker?)

Sorry, ik was dat inderdaad even vergeten te vermelden. Ik heb office 2007 (alleen word, excel en powerpoint met de hulpprogramma's e.d. geïnstalleerd) en ik heb een poosje terug dus een plugin van microsoft zefl gedownload.

Het rare is dat hij dus wel normaal wil opslaan in excel en word, maar de foutmelding geeft in powerpoint.

Ik heb zojuist een testje gedaan (ik heb dezelfde Office versie en dezelfde plugin geïnstalleerd) en het werkt prima. Enige dat ik mij zo snel voor kan stellen is dat je niet alle update voor Office 2007 hebt?

Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, deze komen namelijk gewoon binnen via windows update (welke natuurlijk ingeschakeld staat :P). Kan zelf handmatig ook geen udates vinden...

Dan wordt het een lastige. Enige dat ik nu zo gauw kan verzinnen is : start de pc eens opnieuw op en probeer het nogmaals.

Dat heb ik helaas ook al een keer geprobeerd. Bedankt voor de tips in ieder geval:thumb:

als het met office niet werkt, kan je ook het natuurlijk ook met een andere pdf writer doen.
Cute PDF (geen idee of het werkt, is gewoon het eerste resultaat bij google)

PDF of XPS

Misschien heel dom van mij, maar maak je niet de verkeerde keuze door te kiezen voor opslaan als xps in plaats van pdf?

Nee, dat is het probleem niet. De foutmelding komt al voordat ik kan kiezen in welk formaat ik hem wil opslaan :confused:

Dit heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dit helpt niets, de foutmelding blijft :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan