Problemen met opslaan PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste forumleden,

Vanuit een userforum print ik een onderhoudsrapport in PDF formaat met onderstaande code.
Echter als ik dit op (gedeelde) onedrive wil opslaan krijg ik een foutmelding, heeft iemand een idee waar het probleem zit en hoe we dit wellicht kunnen oplossen.

Alvast bedankt,

Code:
'****************************************************************************************************************
        '*********MAP VAN DE DAG AANMAKEN bestaande uit datum en SO nr. van vandaag (textbox13 en textbox24)*************
        If TextBox13 <> "" And TextBox25 <> "" Then
            Dim fs As Object
            Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
            If Not fs.FolderExists(ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "") Then

MsgBox ComboBox2.Value & "," & vbCrLf & vbCrLf & _
               "Er wordt nu een map aangemaakt met datum en SO-nummer van vandaag." & vbCrLf & vbCrLf & _
               "Alle rapporten die je vandaag maakt worden hierin opgeslagen." _
               , vbOKOnly + vbInformation

MkDir ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & ""

End If
        Else
        MsgBox "er is geen datum of SO nr. ingevuld"

Exit Sub

End If
        '***********EINDE CODE MAP AANMAKEN******************************************************************************
        '****************************************************************************************************************

'**********BESTAND OPSLAAN IN DE VANDAAG AANGEMAAKTE MAP*********************************************************

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If Not fs.FileExists(ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf") Then 'controle of bestand al bestaat

Sheets("RAPPORT VPH").Range("A1:K61").ExportAsFixedFormat _
            Type:=xlTypePDF, _
            [COLOR="#FF0000"]Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf", _[/COLOR]
            OpenAfterPublish:=True 'False

En die foutmelding is geheim?

En wat is de uiteindelijke waarde van:
Code:
ThisWorkbook.Path & "\" & TextBox13.Value & "---" & TextBox25.Value & "\" & TextBox1.Value & "---" & TextBox2.Value & ".pdf"

Fout 5 tijdens uitvoering --- ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument

Ik krijg deze foutmelding als ik het Excel bestand in de map van de locatie (Intermezzo Zuid) neerzet en van daaruit open en een rapport probeer op te slaan

C:\Users\marcel.haddeman\LINETGROUP\Naam [WI-BO.EU] - AfterSales NL\ONDERHOUD\CARE ( Vph )\1 PROJECTEN ACTIEF\Zorginstelling Laurens 2020 ( alle locaties)\Intermezzo Zuid - Motorstraat 110

Als ik het bestand niet in de map Intermezzo zet maar daar buiten lijkt het wel te werken :confused:

Dus Intermezzo Zuid - Motorstraat 110 is een map?
Dan zie ik nog niet de naam die voor de PDF wordt gebruikt.

Ja dat klopt, dat is de map waaruit ik wil werken

De naam van de PDF bestaat uit het serienummer (textbox 1) en inventaris nr (textbox2) ( bijvoorbeeld , 77---7777)

Dus waar ik om vroeg is dan dit?
Code:
C:\Users\marcel.haddeman\LINETGROEP\Naam [WI-BO.EU] - AfterSales NL\ONDERHOUD\CARE ( Vph )\1 PROJECTEN ACTIEF\Zorginstelling Laurens 2020 ( alle locaties)\Intermezzo Zuid - Motorstraat 110\77---7777.pdf

excuus er word ook automatisch ook een map aangemaakt met de waarden uit textbox 13 en 25

Intermezzo Zuid - Motorstraat 110\17-02-2020---TEST\77---7777.pdf

Dan is die uiteindelijke string te lang.
Code:
C:\Users\marcel.haddeman\LINETGROEP\Naam [WI-BO.EU] - AfterSales NL\ONDERHOUD\CARE ( Vph )\1 PROJECTEN ACTIEF\Zorginstelling Laurens 2020 ( alle locaties)\Intermezzo Zuid - Motorstraat 110\17-02-2020---TEST\77---7777.pdf

Tot een totale lengte, inclusief ".pdf", gaat het goed tot een lengte van 219 tekens en jij komt met bovenstaande op 220.

Laatst bewerkt:
Door ervoor te zorgen dat de totale lengte de 219 tekens niet overschrijdt.

Je kan proberen die PDF in een andere map aan te maken en die dan te kopiëren naar de uiteindelijke map.

Laatst bewerkt:
Heb de naam van de map veranderd naar Laurens 2020.

Maar krijg nu foutmelding 1004 document is niet opgeslagen mogelijk is het document nog geopend of is een fout opgetreden bij het opslaan van het document

Gebruik de eerste mappen structuur die je had en doe het dan zo:
Code:
    nm = "C:\Users\marcel.haddeman\LINETGROEP\Naam [WI-BO.EU] - AfterSales NL\ONDERHOUD\CARE ( Vph )\1 PROJECTEN ACTIEF\Zorginstelling Laurens 2020 ( alle locaties)\Intermezzo Zuid - Motorstraat 110\17-02-2020---TEST"
    Sheets("RAPPORT VPH").Range("A1:K61").ExportAsFixedFormat _
     Type:=xlTypePDF, _
     Filename:=Environ("temp") & "\77---7777.pdf"
     Name Environ("temp") & "\77---7777.pdf" As nm & "\77---7777.pdf"

Bij mij werkt dat prima.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan