problemen met opslaan van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Omdat ik veel bestanden naar andere moet mailen heb ik rtf.(rich text format) als standaard ingesteld om bestanden op te slaan. Dit ging een hele tijd prima . Maar als ik nu een bestand opsla , staat er dat openoffice writer dat doet in rtf., maar als ik het bestand bekijk bij eigenschappen van het bestand ,dan staat er alleen "bestand" ipv "rtf.".Met alsgevolg dat de bestanden die ik gemaild heb niet gelezen kunnen worden. Ik heb open office al een keer opnieuw geinstaleerd maar waarschijnlijk word er bij uninstall niet alles uit het register gewist,want nadat ik alles weer geinstalleerd had waren er instellingen zoals voorkeur voor bestands opslag al ingesteld op "rtf." ipv "odt" wat volgens mij de standaart is als je openoffice voor het eerst gebruikt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik denk dat je onbedoeld een vinkje hebt verwijderd :o

Maak eens een nieuw documentje en gebruik dan Opslaan als..

In het dialoogvenster Opslaan als vindt je de optie Automatische bestandsnaamextensie.
Ik denk dat die bij jou UIT staat. Vinkje plaatsen en als het goed is geeft ie weer RTF-bestand aan.

(Bij Opslaan als type / Bestandstype zou sowieso Rich Text Format (.rtf) moeten staan)

dank je, ik heb waarschijnlijk in verwoede pogingen om het probleem op te lossen het vinkje weggehaald. Ik zie nu inderdaad weer wat voor soort bestand het is.
blijft het probleem dat waneer je voor .rtf kiest , het toch als .odt wordt opgeslagen.
ik heb nu microsoft word-document als standaard om bestanden op te slaan. en dit werkt wel.
Het blijft vreemd. Maar in ieder geval kunnen de meeste mensen de bestanden nu lezen. nogmaals dank voor je reactie

Vreemd. Slaat hij het echt op als .odt of als .rtf en laat hij het icoontje van ODT zien ?

Als ik bij mij onder
Extra > Opties > Laden/Opslaan > Algemeen

instel dat hij Tekstdocument als Rich Text Format moet opslaan, dan doet OOo 2.1 dat ook

Ik zie echter dan wel een icoontje van M$ Word omdat RTF bij mij met M$ Word geassocieerd is.

hij slaat het echt op als .odt
het gekke is dat dat alleen gebeurd met .rtf .
daarom sla ik het nu maar op als microsoft word-document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan