problemen met opstartdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

stascccp

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Berichten
85
Hallo

ik heb op de pagina van guus abc over hoe je een schone/veilige instalatie kan doen met windows 98;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=177160

maar als ik het bestandje van de opstart diskette klik, komt er zo'n beeld van SAVE TARGET AS, dan klik ik op de A -schijf (diskette) en dan download ie dat. maar als ik me pc opstart met die diskette staat er iets van NON-SYSTEM DISKETTE en ook dat ik een andere moet erin doen en op een toets drukken.
dan doe ik die diskette erin die ik heb gemaakt (met behulp van configuratie scherm) maar dan krijg ik een opstartmenu met 3 opties. er staat nergens A:\> ofzoiets zoals beschreven word op de pagina van de veilige installatie.

wie o wie kan mij helpen???????
 
Bestand dien je op te slaan op je harde schijf. Dan heb bestand dubbelklikken (zorg ervoor dat er dan een diskette in je pc zit) en dan wordt de opstartdiskette gemaakt
 
weer problemen

als ik die diskette erin doe gaat ie self-extraction doen ofzoiets. ik doe er een floppy in en krijg zo'n melding van floppy fout en nog wat en dan kan ik kiezen tussen AFBREKEN NOGMAALS NEGEREN, ik klikte op negeren en er kwam weer zo'n ding en weer enz...
is mijn diskette nu goed om te dienen als opstart diskette????
 
Waarvan probeer jij die file te installeren? Van disk of van HD?
 
Re: weer problemen

Geplaatst door stascccp
als ik die diskette erin doe gaat ie self-extraction doen ofzoiets. ik doe er een floppy in en krijg zo'n melding van floppy fout en nog wat en dan kan ik kiezen tussen AFBREKEN NOGMAALS NEGEREN, ik klikte op negeren en er kwam weer zo'n ding en weer enz...
is mijn diskette nu goed om te dienen als opstart diskette????

Neem eens een andere diskette, of kijk eens of de diskette niet write protected staat.
 
En het hoort toch zo simpel te zijn. Ik denk dat de fout in je diskette zit.
Zorg dat je een goede diskette hebt, dat de diskette geformatteerd is en dat hij niet tegen schrijven beveiligd is.
Stop de diskette in de drive.
Dubbelklik op het bestand boot98sc.exe.
Er verschijnt een venstertje dat meldt Insert flopppy to write - zie bijlage.
Dat hoeft niet meer, want je hebt de diskette al in de drive gestopt. :)
Klik dus op OK en er verschijnt een nieuw venstertje dat aangeeft dat de diskette gemaakt wordt - rechter plaatje bijlage.

(Klik hier om de Word-versie van mijn handleiding te downloaden.
Die bevat ook nog een paar kleine verbeteringen, waardoor sommige dingen net iets duidelijker worden.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg steeds hetzelfde:
DISK ERROR ON TRACK 16 HEAD 12
FLOPPY ERROR
AFBREKEN NOGMAALS NEGEREN

ik heb al 3 diskettes geprobeerd en steeds hetzelfde, bij de een als ie op 86% op de ander 40% stopt ie met die foutmelding.

ik heb wel eerst geformateerd, (geklikt op VOLLEDIG) en daarna nog steeds deze foutmelding... wat moet ik doen..?? :)

P.S. is deze diskette niet gewoon hetzelfde als de ultimate bootdisk van go.wintips???
 
Laatst bewerkt:
@ Guus abc

Wat heb je in dit programma gestopt? :)

@ stascccp

Ik zou toch eens NIEUWE diskettes gebruiken. Dit prog. moet werken. Ik heb de opstart disk hier ook mee aangemaakt. Dus ik heb daar geen probleem mee.
 
Geplaatst door stascccp
is deze diskette niet gewoon hetzelfde als de ultimate bootdisk van go.wintips???
Nee.
Geplaatst door stascccp
wat moet ik doen..??
Het kan ook anders.
Ik heb alle bestanden die op de opstartdiskette staan in een zip-bestand gezet.
Je kunt het hier downloaden.
Als je het hebt uitgepakt heb je 34 bestanden.
Kopiëer die allemaal naar een floppy.
Dan heb je precies dezelfde opstartdiskette die je op die ander manier niet kunt maken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
het is gelukt om die bestanden te kopieren naar de diskette!!!!! :D:D

dan ga ik straks mijn pc opnieuw instaleren,
WIL IEDEREEN DUIMEN VOOR MIJ??? :D hahaha

bedankt Guus!
 
Geplaatst door stascccp
WIL IEDEREEN DUIMEN VOOR MIJ???
Natuurlijk. :)
En mochten er nog meer problemen opduiken, meld ze dan gewoon in deze thread. Dan horen we het wel.

Guus.
 
gelukt

bedankt!!! het is gelukt!!! niet alleen diskette maar gwoon alles opnieuw instaleren!!! bedankt!!!
 
Dan nog een tip die niet in de handleiding staat en waardoor alles nog sneller werkt.

Klik met je rechter muisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Apparaatbeheer en klik op het plusje vóór Schijfstations.
Selecteer je harde schijf en klik op de knop Eigenschappen.
Klik dan op het tabblad Instellingen en zet daar een vinkje bij DMA (Dynamic Memory Access) - zie bijlage.
Klik op OK. (Een eventuele waarschuwing kun je negeren.)

Doe hetzelfde bij je cd-rom-station en eventueel je dvd-speler/brander.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
En wil je nog meer dingen kunnen aanpassen, download dan TweakUI voor Windows 98.
Door bijvoorbeeld het tonen van het Windows logo (Splashscreen) tijdens het opstarten uit te schakelen, start de computer weer sneller op - zie bijlage.
Als je het programmaatje geïnstalleerd hebt, vind je het in je Configuratiescherm.
Je kunt er van alles en nog wat mee instellen. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Als je het programmaatje geïnstalleerd hebt, vind je het in je Configuratiescherm.
Als je snel toegang tot je Configuratiescherm wilt hebben, zet het dan in je Startmenu:

Klik met je rechter muisknop op Start en kies voor Openen.
De map Startmenu opent.
Maak hierin een nieuwe map aan en geef deze volgende naam:

Configuratiescherm.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

Het configuratiescherm staat nu in het startmenu - zie bijlage.


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan