Problemen met opstarten mac mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmtvrr

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo iedereen,

Ik heb problemen met het opstarten van mijn mac mini, of beter gezegd, hij start helemaal niet op. Hij lijdt aan de volgende symptomen:

Als ik hem normaal opstart verschijnt zoals gewoonlijk het grijze scherm met het appeltje in beeld, echter na 1 tot 1,5 min herstart de computer en herhaalt het hele proces zich. Dit gaat door tot ik er een einde aan maak door de voeding eruit te trekken.

Als ik hem opstart en vervolgens op Option druk(opstartschijf kiezen) dan kom ik gewoon in het menu en kan ik mijn harde schijf selecteren. Zodra ik dat gedaan heb herstart de computer na een tijdje weer en begint alles weer van voor af aan.

Als ik de computer opstart in safe mode, dan herstart hij niet, maar blijft hij op het grijze scherm met het appeltje staan, totdat ik er wederom de stekker uit trek.

Resetten van PRAM en NVRAM heeft geen uitkomst geboden. Als het moet kan ik de schijf opnieuw formatteren en mac osx opnieuw installeren, maar dit doe ik liever niet omdat ik geen back-up heb van mijn bestanden.

Iemand een idee of het misschien iets hardwarematigs is, of dat osx opnieuw installeren de enige oplossing is?

alvast bedantkt!

start eens op met shift ingedrukt
kan wel lang duren,
zodra het grijze appeltje ervoor is kun je loslaten

opstarten met shift geeft geen resultaat, net als opstarten in verbose-mode(cmd-V indrukken bij starten), ga toch een herinstallatie doen....:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan