Problemen met opstarten windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Sinds windows 10 op men laptop staat heb ik de volgende problemen
Pc start op ziet windows 10 logo verschijnen en erna constant zwart scherm maar je hoort wel de geluiden die tevoorschijn komen als je je bureaublad zou zien , dit is zo met opstarten , slaapstand en opnieuw opstarten .
Ik heb nu windows 10 opnieuw geïnstalleerd en vanaf het begin een driver scan uitgevoerd en de drivers geïnstalleerd , vooral die van beeldschermadapter , sinds dat die veranderd is werk afsluiten en opstarten wel , slaapstand werkt ook maar als ik dan op bureaublad durf klikken op opnieuw opstarten start deze opnieuw maar na windows logo nog steeds zwart scherm .
Wel enige verbetering maar nog niet volledig , wat zou ik hieraan kunnen doen ? De laptop is van 2010 en bovenaan op het scherm staat galaxy heb geen idee van het merk , nergens te vinden , is wel een 17" scherm ...
Hopelijk iemand een oplossing ? Dank u
Mvg

Klinkt voor mij toch alsof je niet de juiste driver hebt. Als je speccy even installeert en de link hier post kunnen anderen mss beter beoordelen of het de driver kan zijn.
https://www.piriform.com/speccy/download
Download en installeer "speccy", doe een scan en kies voor publiceren. Paste dan de verkregen link in je bericht.

Ik ben er niet zo goed in thuis dus hopen dat anderen je hiermee verder kunnen helpen.

Begin eens met Advanced SystemCare te verwijderen van je systeem....

is eraf , geen verbetering .. ( problemen waren al voor de installatie van advaced systemcare)

1) wat ik nu enkel nog heb = als ik via start menu op opnieuw opstarten klik
dat windows afsluit , herstart , ik windows logo zie in opstart en erna zwart scherm
(precies dat er iets niet geladen word na een heropstart)

2) als ik tijdens dat zwart scherm 1x op powerknop druk gaat pc in slaapstand
als ik erna nogmaals druk komt de pc uit slaapstand en werkt dan prima

dus het probleem dat ik heb en graag opgelost zie = 1) ...

Laatst bewerkt door een moderator:
heb dit uitgevoerd , geen verbetering
start op met windows logo , dan zwart scherm , even later de geluiden van windows en programma's die dan op je bureaublad verschijnen normaal gezien
precies alsof explorer.exe niet zou starten maar dan enkel en alleen als ik op opnieuw opstarten klik

tijdens zwart scherm helpt ook ctrl+alt+del niet

Wat is het merk en type notebook?
Lees op sommige fora dat er een bios update nodig zou kunnen zijn.

weet niet wat voor merk er staat helemaal niks op
buitenkant scherm staat enkel galaxy , volgens sommige mensen zou deze van asus zijn
maar niet zeker

Lijkt mij een HP, Pegatron levert daar borden aan maar zonder precies merk en type kun je de bios niet updaten.

kan ik dit niet ergens ander terug vinden ?
bv binnenkant ergens in laptop?
of softwarematig ??
om het merk en type te achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan