Problemen met opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasta la pasta

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Tijdens het opstarten van mijn desktop, wanneer het bureaublad verschijnt en rechtsonder langzaam de verschillende pictogrammen zichtbaar worden, bevriest mijn pc soms en wordt het grijze begin-scherm zichtbaar. Eneige remedie is dan, steker eruit en opnieuw proberen. Heb al vanalles geprobeerd (volledig herstel, nieuwe printerdrivers, SP2 installeren, etc.). Zojuist ook weer een ATX-reset, maar ook daarna blijft het soms wel en soms niet fout gaan.

Wie helpt?
:(

Welkom op Helpmij.:)

Heb je de pc ook laten scannen op Virussen en Spyware?

Staan er in apparaatbeheer misschien nog vraagtekens die opgelost moet worden.

Ik heb mijn computer gescand op virussen (Norton 2003) en spyware (Ad-aware en Spybot). Ook Bootvis toegepast, maar probleem blijft. Dus af en toe bevriest mijn pc bij het opstarten.

Humpe scheerf: 'Staan er in apparaatbeheer misschien nog vraagtekens die opgelost moet worden.' Wat bedoel je daarmee? In apparaatbeheer staan bij mij geen vraagtekens.

Kan Norton 2003 er iets mee te maken heben? Heb de indruk dat de compute bevriest als Norton 2003 opstart.

Heb bij mezelf wel eens meegemaakt dat de computer ook een tijdje bleef hangen bij het opstarten bij Norton.

OOK bij mijn zwager was dit het geval.

In deze gevallen moest er echt gewacht worden totdat het norton icoon eindelijk tevoorschijn kwam voordat je iets kon openen.

Dit duurde soms 30 seconden ofzo, terwijl de pc in principe al volledig opgestart was.

Ikzelf ben meer van de format en fresh install dus dat heb ik dan ook gedaan en alles loopt nu als een trein.
Mijn zwager is gewoon geduldig en staart een beetje naar de muur in afwachting van volledige opstart.

Had zelf uiteraard eerst norton verwijderd en daarna weer geinstalleerd maar dat gaf geen verschil. Je zou dit uiteraard eerst moeten proberen en anders een andere virusscanner wellicht ... ? ...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes :thumb:

Wodkabuikje

Als er in apparaatbeheer geen vraagtekens staan , dat betekend dat apparaatbeheer goed staat.

Bedankt voor jullie adviezen, maar ondanks het feit dat ik al vanalles geprobeerd heb blijft het probleem bestaan. Dus af en toe bevriest mijn computer bij het opstarten. Hij blijft dan hangen in het grijze beginscherm (Packard Bell).

Zijn er andere mensen met vergelijkbare ervaringen en (natuurlijk) oplossingen. :confused:

Ik denk dat dit aan je video ligt.
wordt deze wel goed gekoeld.

Wordt je videokaart niet te warm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan