problemen met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riskaatje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo,
ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik wordt er geen wijs meer uit.
Ik heb een MSI cx623 laptop. Sinds gisteren wil hij niet meer opstarten. Bij opstarten krijg je het scherm windows foutherstel. Keuze uit opstartherstel en windows normaal starten. Bij Windows normaal starten start hij weer hetzelfde op en kom ik bij windows foutherstel. Bij opstartherstel starten zegt hij bestanden laden waarna ik een blauw scherm krijg en hij niks meer doet.
Bij opstarten op f8 drukken om in veilige modus op te starten ook een probleem. Hij start de computer weer op en dan kom je weer bij windows foutherstel.... ik weet het niet meer.
heb geen recovery diskvan windows 7. Wel recovery disk van windows vista geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb wel info op mijn laptop staan die ik graag wil behouden. Oudere backups heb ik op een externe schijf staan.
Hopelijk heeft iemand goede ideeën en is mijn computer te redden.

Zolang anderen je nog niet verder hebben kunnen helpen, kun je in elk geval, als je in de gelegenheid bent ten minste, de Symantec Recovery Disk downloaden en de xxxx.iso op schijf branden: https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/kb20091016094409EN_EndUserProfile_en_us
Dit is een bootable CD welke de mogelijkheid biedt om onder "analyse" -> "mappenstructuur bekijken" (of iets van dien aard) je files met copy / paste van je C: schijf naar een andere HD te kopiëren en zo veilig te stellen. Zo'n schijf hebben biedt overigens meer voordelen: Buiten je eigen windows je filesysteem en HD checken bv.
Wel even kijken of je je bios in moet om je bootvolgorde in te stellen zodat je vanaf CD kunt booten.

Als dat gelukt is kun je altijd kijken of je je laptop terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen (via de waarschijnlijk aanwezige herstelpartitie, want daarom heb je waarschijnlijk geen hersteldisk. Die had je wel zelf vanuit Wndows kunnen branden). Je ben dan wel al je programmatuur en instellingen kwijt, maar mss heeft iemand anders nog beter suggesties.

Laatst bewerkt:
Hallo Riskaatje,

Wat betreft het blauwe scherm, dit word ook wel een "Blue screen of death" genoemd, maar een Blue screen of death kan door alles veroorzaakt worden.
Echter is dit heel erg handig om te diagnose te maken wat er met je PC aan de hand is i.v.m. met de error code.

Vaak staat er op de BSOD (Blue screen of death) een fout code aangegeven zoals ik al eerder zei. Dit heet de z.g.n. stop code.
Hier heb ik een visueele representatie gemaakt van waar je op moet letten wanneer je de BSOD krijgt:
Voorbeeld BSOD.

Wat ik graag wil weten zijn die 2 dingen die worden weergegeven worden op de BSOD (kijk afbeelding):
- BSOD Error Code Excerpt
- BSOD Error Technical Information.

Dus dit betekend ook dat je zelf de BSOD moet "triggeren", als het gebeurt kun je met telefoon screen maken of zelf opschrijven.
Zodra dit bekend is kunnen we een diagnose maken en werken naar herstel van je laptop. Kan je niks garanderen, zou ook een hardware failure kunnen zijn!

Hallo allemaal alvast bedankt voor de reacties. Ik ben iets verder. Heb in de bios iets veranderd zodat de cd van vista wel pakte. Toen kon opstartherstel wel. Daar werd gezegd. Het register is beschadigd. Geheugencontrole gedaan, geen problemen gevonden. Ook kreeg ik ergens de opmerking Your operating system Drive's Label is not OS-install. Please set it to OS-install and try F3 recovery later.
Wat betreft het blauwe scherm, het is echt amper in beeld zodat ik niet zo weten hoe ik er een foto van moet maken...
de recovery dvd moet ik nog proberen.

Je probeert een Windows 7 te herstellen met een Vista CD. Of dat wel goed gaat? Meestal waarschuwt het systeem wel als je een verkeerde disk er in stopt, dus het lijkt geen propbleem maar ik zou dit toch even in mijn achterhoofd houden voor dat je rigoreuze maatregelen op basis van deze meldingen neemt.
Miss is dit de melding dat het niet goed gaat? "Your operating system Drive's Label is not OS-install. Please set it to OS-install and try F3 recovery later."
Mss leest er iemand mee die hier meer over kan zeggen.

Laatst bewerkt:
Dit had ik voorhanden, wie weet dat hij iets van fouten eruit kon halen. Kom er in ieder geval nu iets verder mee.

"Your operating system Drive's Label is not OS-install. Please set it to OS-install and try F3 recovery later." Deze melding krijg ik zonder dat er een cd van vista in zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dit:

When I execute F3 Recovery, I got this error message "Your Operating System drive's label is not OS_Install. Please set it to OS_Install and try F3 recovery later." What should I do to make F3 Recovery continue?
Category: Notebook
Type: Operating System
Latest Update: Fri, 14 Oct 2011
Answer
This is because you once renamed WINDOWS OS partition volumn label name, and made F3 Recovery program can't recongnize the default "OS_install" volume.
Please enter WINDOWS OS and rename WINDOWS OS partition lable name to "OS_install". If you can't enter WINDOWS due to virus or other reasons, please use msi Recovery DVD to restore the system. Recovery DVD can be built by Burn-Recovery program which you can find on the desktop in the msi default Windows. And also be noted that wrong OS volume name will also cause "Burn Recovery" fail to work.

If you haven't build any Recovery DVD before,and fail to use F3 Recovery function, then please contact nearest msi service center or dealers for further help.

Ik begrijp daaruit dat de CD default een Windows partitie verwacht die "OS_install" heet. Die van jou zal dan wel anders heten. Bv. "System"
Om die partitie te renamen heb je dan weer een bootCD nodig die dat kan. Bv. http://www.partitionwizard.com/partition-wizard-bootable-cd.html Deze werkt buiten Windows om.
Of dit allemaal de juiste weg is weet ik niet, maar ik weet geen betere.

Ik heb het gefilmd :).
- BSOD Error Code Excerpt: geen code vermeld.
- BSOD Error Technical Information: 0x0000007B (0xFFFFF880009A9928, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)
Ik hoop dat je er wijs uit wordt.
Alvast bedankt.

Hij doet het weer,
vraag me niet hoe. Via me moeder een windows 7 herstelschijf gekregen. Deze deed trouwens niks. Maar heb op de foutcode gezocht en kwam deze tip tegen. Gelukkig en het werkt! Hoop dat hij het blijft doen.

Hello,
I tried all the things mentioned in this and different threads all over the net. None of them has the solution. After some trying this approach helped me:
Boot in restore mode and changing the active ControlSet registry entry manually:
Boot from Windows DVD or enter extended start mode
On the recovery tools choose the Command Line Console
Type:regedit <ENTER>
Highlight HKEY_LOCAL_MACHINE
File > Load Hive
Select < windows partition with problem > \Windows\System32\config\system (Backup this first, it's advised)
Regedit will ask for a Key name: Name it something like "temp"
Locate HKEY_LOCAL_MACHINE/temp/Select
Note the value in "LastKnownGood"
If this value is different from the value in "Current", change the "Current" value to the one in "LastKnownGood"
Do the same with "Default"
Select "temp", then "File" -> unload hive
Reboot to normal Windows
Windows is starting as usual
Hope this helps someone!

Fijn dat het weer werkt. Diep in mijn herinnering meen ik nu dat ik dit jaren geleden ook eens gehad heb. De oplossing kwam via een andere weg, vandaar dat ik hem niet herkende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan