Problemen met Outlook en Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

svandijk

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Ik krijg steeds de volgende foutmelding met Outlook of Word 2007:
'Outlook/Word kan het werkbestand niet maken. Controleer de omgevingsvariabele temp.'
Alle omgevingsvariabelen kloppen.
Heb Office al proberen te herstellen. Ook verwijderen en opnieuw installeren.
Zelfs een Fixit van M$ helpt niet.
Moet ik nu echt mijn computer herinstalleren omdat Office een probleem heeft?

Kijk eens wat er gebeurd als je in de adresbalk van de verkenner %temp% intikt.

Hallo edmoor en Spurs01,

Bedankt voor het meedenken.

@Spurs01: De link had ik zelf ook al gevonden, vandaar ook dat ik bij Fixit terecht was gekomen.
Overigens heb ik ook een sleutel aangepast in het regiter die naar een niet meer bestaande schijf verwijst. Weet echter niet meer welke.

@edmoor: Dan krijg ik een hele lijst met bestanden en folders te zien

Dat bedoel ik dus inderdaad als controle om te zien of die omgevingsvariabele wel in orde is en dat lijkt nu inderdaad zo te zijn.
Die map mag je overigens helemaal leeg maken.
Het advies van crash zou ik zeker opvolgen.

Mogelijke oude oplossing hier op Helpmij.nl;
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...bestand-niet-maken-(omgevingsvariabelel-temp)

Lees her en der dat CCleaner het mogelijk kan oplossen, als je daarmee ook het register laat opschonen. Het liefst Offic eeerst de-installeren, dan CCleaner laten opschonen en het register laten opschonen. Eventuele achter geblevens Office mappen met inhoud verwijderen, dan Office weer installeren.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal.

Heb Office verwijderd en de computer opnieuw opgestart.
Hierna Ccleaner geïnstallerd en voor de zekerheid nogmaals herstart voordat ik die ging uitvoeren.
Na uitvoeren van Ccleaner nogmaals herstart en Office opnieuw proberen te installeren.

Helaas nog steeds hetzelfde probleem...

Je geeft in je oorspronkelijke vraag niet aan of je het probleem al vanaf dag één na installatie hebt, of nadat je een upgrade hebt gedaan naar 2007, of dat Office 2007 wel goed heeft gewerkt, maar er 'ineens' mee is opgehouden.
In dat laatse geval is de vraag: weet je nog ongeveer wanneer het probleem is begonnen, en wat er rond die tijd is veranderd aan de computer?

Hallo OctaFish,

Wat ik gedaan heb is het volgende:
Ik heb een image gemaakt van mijn 320G schijf. Deze heb ik teruggezet naar een 640G schijf.
Vervolgens heb ik een tijd gedraaid met beide schijven.

Daarna heb ik mijn systeem omgebouwd naar een MediaCenter. En toen is het probleem opgetreden. Dus na het verwijderen van de originele schijf.
Vreemd genoeg heb ik dit probleem echter alleen maar met Office.
Je zou toch mogen verwachten dat het verwijderen en opnieuw installeren zou moeten werken?

PS: Een vorige versie van Office is er op deze computer niet geweest.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt er dus op dat de Office ergens (tijdelijke) bestanden wil wegzetten op een schijf die niet meer bestaat. Om te kijken of dat de oplossing is, zou je een aparte (kleine) partitie kunnen maken die je dezelfde schijfnaam (Letter) geeft als de schijf die nu weg is. Word/Outlook zou dan in ieder geval weer een schijf kunnen vinden die het verwacht. Je kunt uiteraard ook in alle pakketten kijken bij de verschillende instellingen waar de tijdelijke bestanden worden opgeslagen. In Outlook heb je bijvoorbeeld mappen voor Gegevensbestanden die overal kunnen staan; als één van die bestanden niet meer bestaat kun je al een probleem hebben.
In Word gaat het dan om de Autoherstel bestanden etc.

Het verwijderen van een Office instelling wil nog wel eens niet helpen, omdat er altijd wel wat verwijzingen blijven staan. Installeer je dan opnieuw, dan worden die (verkeerde) instellingen gewoon weer teruggezet, en heb je een hoop tijd verknoeid. Als je googelt op Remove Office completely kom je wel wat interessante sites tegen. Dit is er één van.
Maar kijk eerst in de Opties of je nog iets vergeten bent aan te passen, zou ik zeggen!

Dank voor die geniale ingeving over drive-letters OctaFish!
Zo logisch.

Ik ga als eerste hiermee testen.

Alle aanpassingen hebben niet geholpen.
En ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om tijd te steken in een Office programma!

Wel wil ik iedereen bedanken.

Ik heb het nu wel helemaal gehad met Microsoft en stap nu maar over naar Linux en/of OpenOffice o.i.d.

Intussen heb ik de overstap gemaakt naar OpenOffice en Thunderbird.
Alles werkt weer naar behoren.
Nu nog even gaan experimenteren met Linux.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Nogmaals allemaal bedankt voor de helpmij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan