Problemen met Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Berichten
313
Hallo,
Ik heb problemen met vista bij een Packard Bell. Als ik hem opstart komt hij niet verder als Opties voor systeemherstel. 5 van de 6 opties heb ik geprobeerd, werkt niet. Dan heb ik nog opdrachtprompt, maar hier weet ik niet wat ik zou moeten doen.
Heb ook al windows 7 proberen te instaleren, maar hij pakt de CD rom niet, terwijl hij wel als eerste staat voor op te starten. Nu weet ik het niet meer.
Wie kan mij helpen. Veilige modus had ik op gehoopt, maar is onvindbaar. F8, F11 vanalles geprobeerd.
Dus HELP.
 
Zover als ik weet heeft Packard Bell een recoverpartitie aan boord.
Toen je hem voor de eerste keer aan hebt gezet kreeg je een keus om recover dvd's te maken.
Heb je misschien achterwege gelaten.

Niet getreurd, in je startmenu vindt je alsnog de optie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen mits je die partitie niet om zeep hebt geholpen.
Dus zoek even in "alle progamma's" en kijk naar de opties die aanwezig zijn.

Evt. heb je natuurlijk ook je handleiding nog.
 
Ik probeer de laptop te fixen voor een goeie vriendin van mij.
Als hij opstart, blijft hij hangen bij opstartherstel en hier werkt niets, allemaal geprobeerd behalve opdrachtprompt en hier weet ik niet wat ik moet doen.
 
Geef eens een model type/nummer etc. kunnen we verder.
 
Waar kan ik dit vinden?
Achterop staat: P/n en S/n en cijfers. Is dit wat je wilt weten. Op de laptop zelf staat alleen Packard Bell

Eigenlijk was al tevreden als ik windows 7 erop had staan. Maar ook dit lukt niet. In de bootvolgorde staat de CD bovenaan. Bij het opstarten van de laptop brand wel het lampje van de CD rom, maar er gebeurt niets. Heb er al tientallen opnieuw geïnstalleerd, maar deze lukt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw dvd is waarschijnlijk niet opstartbaar.
Leest hij wel dvd's ?

Wat ik wil weten is model, serienummer en of partnumber.

Recover Bootmanager.PNG
opdrachtprompt en hier weet ik niet wat ik moet doen.

Je kunt MS-DOS-opdrachten en andere computeropdrachten uitvoeren.
Als je een lijst met algemene opdrachten wilt weergeven, type je help achter de opdrachtprompt en drukt je op ENTER.
Als je meer informatie over elke opdracht wilt weergeven, typ je help opdrachtnaam, waarbij opdrachtnaam de naam is van de opdracht waarover je meer informatie wilt.
Bv. recover mbr waarbij er info komt over het herstellen van je bootmanager.
Zie bijlage.
Dus uitvoeren : cmd waar je een dosconsole mee opstart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enigste wat ik in de bios kan vinden is: easynote MH35 , Serial nr. 1151134970133

Opdrachtprompt kom ik niet meer in. Hij geeft aan:Windows failed to start. Info: Configuration Data file does not contain a valid OS entry. Er zit een legale Vista versie op.

De DVD zou moeten starten. De bootvolgorde is: IDE CD, HDD matshiba DVD ram, Network boot.

Misschien kun je iets met deze info.
 
De bootvolgorde moet je veranderen met cd/dvd als eerste.

Als je in de dosconsole zou kunnen komen type je eenvoudigweg: recover mbr

Kom hier straks op terug, moet een klusje doen.

Start eens opnieuw op met F11 ingedrukt.
Zo kan je in de recoverpartitie komen als die nog intact is.

Het kan ook een andere sneltoets zijn die je terug kunt vinden in de handleiding.

Je zou ook kunnen proberen je bios te resetten, dan moet hij wel gedeeltelijk open.
Knoopcelbatterij (CR2032) er een minuut uithalen en met enig geluk.....


Kijk eens of je hier wat aan hebt.

ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/EasyNote MH35 series/Documents/7432110000.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan