problemen met partities verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djowen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2002
ik weet niet of dit de juiste plek hiervoor is, maar ik doe het toch maar. Ik heb geprobeerd met de hersteldiskette die ik bij mijn computer kreeg, de computer te herstellen. Dat gebeurt via drivequest of iets dergleijks. Daar kreeg ik foutmelding: One (and only one) partition must be selected. Toen ben ik met fdisk gaan rommelen. De partitieindleing is naar mijn weten zo : 1: normale harde schijf 2:plaats waarvandaan xp hersteld wordt 3: poging linux te installeren. Toen heb ik met fdisk 1 en 3 verwijderd. Daarna hield ik 2 over. Dit is een uitgebreide dospartitie. Ik was van plan om deze ook te verwijderen, maar dat lukte niet omdat ik een foutmelding kreeg dat er logische stations zijn. Zodra ik de logische stations wegginggooien kreeg ik de melding dat er geen liogsche statiosn zijn. Is er een andere mogeljikheid om deze partitie te verwijderen?

NB: ik heb geen windowscd, het is een OEMversie, waarbij windows hersteld wordt van een partitie. Het enige wat ik heb is het sleutelnummer.\

Ik weet dat het onduideljik is. Wie informatie nodig heeft, moet het maar zeggen.

Ik kom ook niet meer in windows

Alvast bedankt

Ik snap er niet veel van.
Dat je een OEM-versie van Windows hebt impliceert niet dat je er geen CD van hebt.
Een hersteldiskette (één?) van DriveImage van Powerquest? Dat zouden er twee moeten zijn.
Als je Back-up op een partitie staat die je nu hebt verwijderd dan valt er niets meer te herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan