problemen met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,
ik weet niet of dit de goede sectie is, maar dan wordt ie hopelijk wel verplaatst.

Het volgende is mijn probleem:

Een pc met 2 schijven..de een is 19GB en de ander 6GB. Die laatste is opgedeeld in 2 x 3GB. Dus:
C: 19GB; D: 3GB en E: 3GB.

Nu wilden we een nieuwe Windows-installatie uitvoeren. Data van D gekopieerd naar E. Vervolgens op D een nieuwe Windows geinstalleerd. Geen problemen, pc start prima op (met nieuwe omgeving).

Vervolgens mbv PQ-Magic8 geprobeerd om de primaire partitie C te wijzigen in Logical en de Logical partitie D naar primary...PQ ging lekker aan de slag, maar het duurde een hele tijd.

Na verloop van tijd de pc hard gereset en vervolgens kon ie dus niet meer opstarten. Nagekeken met PQMagic, en hierbij zagen we dat hij wel aan het kopieeren was geweest. Met fdisk ook gekeken en de partitie staat op "Non-dos"...in PQ-Magic op "Extended".

Alle data van C is dus nergens te vinden...wie o wie weet hoe dit terug te krijgen!??

hopelijk weet iemand het antwoord.

Je kan als het goed is met fdisk gewoon de c shijf weer als primary kunnen instellen, hou er rekening meer als je een volgorde veranderd je dit eigenlijk ook in je bekabeling moet doen, nu is het wel logisch da thij niet opstart omdat de pc altijd bij bootsequence naar de eerste schijf kijkt, de c shijf dus die van 19gb, helaas niet naar andere, je kunt wel aangeven in de bios dat hij naar D moeten kijken, waarschijnlijk ook dat alle data nog niet verloren is maar dat je wel eerst normaal moet opstarten voordat je weer kunt lezen.

Geplaatst door jjw
Je kan als het goed is met fdisk gewoon de c shijf weer als primary kunnen instellen, hou er rekening meer als je een volgorde veranderd je dit eigenlijk ook in je bekabeling moet doen, nu is het wel logisch da thij niet opstart omdat de pc altijd bij bootsequence naar de eerste schijf kijkt, de c shijf dus die van 19gb, helaas niet naar andere, je kunt wel aangeven in de bios dat hij naar D moeten kijken, waarschijnlijk ook dat alle data nog niet verloren is maar dat je wel eerst normaal moet opstarten voordat je weer kunt lezen.

tnx 4 de info.
kga het strx proberen en laat het weten!!

Probleem is opgelost, maar niet echt op de manier waarop gewenst.

Partitie C is leeggegooid en windows opnieuw geinstalleerd. Daarna D en E ook leeggegooid en data teruggezet.

toch bedankt voor de hulp..

Helaas, nou, nu doet de boel het zeker weer.

Geplaatst door jjw
Helaas, nou, nu doet de boel het zeker weer.

Gisteren wel. Ik had drivers van videokaart en modem geinstalleerd. De eigenaar van de pc zou de rest installeren...vanmorgen kreeg ik dit mailtje:

mailbericht
ik heb geprobeerd om mijn software voor mijn videokaart te installeren, dat lukte niet.
de computer start dan opnieuw op en gaf en melding van gfx niet vinden windows instabiel setup opnieuw uitvoeren.
dat wil ik gaan doen, windows cd in cd-rom, geeft aan dat of ik setup wil doorvoeren, doe ja, geeft dan aan dat station F o% is geformatteerd ???????? Ik dacht dat ik geen f had. dan f3 afsluiten. Kan wel via G (label win98) setup doen, lukt totdat systeem zichzelf uitschakelt en opnieuw opstart. Krijg dan beginscherm windows voorbereiden eerste sessie en slaat dan vast kortom ik kan nu niets meer

dat wordt straks weer "even" kijken

je hebt er nu voor gezorgd dat de boel qua bekabeling goed zit, ik gok, jullie hebben de opstart gegevns zoals een besturings systeem niet op C geinstaleerd, dan wordt het altijd zeuren namelijk.
het kan wel hoor maar dan zou je de boel even moeten bedonderen.

laatste backupje bekeken, en daar stonden meest belangrijke dingen wel op.

schijf leeggegooid en opnieuw geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan