Problemen met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Tot mijn grote verbazing is mijn 1 TB WD externe harde schijf gekrompen naar 600 GB. Dus ik nam aan dat er een soort van tweede partitie bijgekomen is. Dus heb ik snel even Partition Magic gedownload, waarmee snel duidelijk was dat er inderdaad een tweede partitie op zat waarmee niks mee gedaan werd. Nou heb ik die 'unallocated space' geprobeerd om te zetten naar een tweede partitie, om vervolgens de partitie van 600 GB en de 'unallocated space' van 300 GB samen te voegen. Ik krijg de volgende foutmelding:

EDIT: verkeerde foutmelding, zie post #4 voor goede bestand.

Nou heb ik de volgende twee vragen:

1. Hoe los ik dit op :p?
2. Hoe komt er ineenkeer een tweede partitie op de Externe Harde schijf, terwijl dat gisteren nog niet zo was!??

Alvast heel erg bedankt ! :thumb:

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
DAt je een naam moet invullen zelf gebruik ik het schijfbeheer van windows.

Oké sorry, maar doe eens met schijfbeheer van windows daar kom je zo: Start>rechter klik op Computer>beheren>wordt gevraagd wil je door druk hier ja>ga naar opslag>schijfbeheer(lokaal)>en je krijgt een lijst met de stations

Laatst bewerkt:
Ja nu kies je de niet toegewezen ruimte en druk je rechts op en dan heb je als het goed is een paar opties je moet dan de optie een nieuwe simpel volume maken, of een optie die daarop moet lijken(weet niet de exacte naam).

Krijg een foutmelding:

Foutmelding.jpg

Heb gedaan wat hij vroeg, verandert niks...

Mee eens :D Daarom vroeg ik hulp :)

Heb toevallig net dat progje binnengehaald, Kijken wat dat doet.

Leest mee op achtergrond.:p

Als je slim bent plaats je even een overzicht aan de hand van dat progje...
en even duidelijk omschrijven wat je wilt.Maikel9 kan je dan wel verder helpen nu.:p:D:D

Terug kijkend op je vorige bericht kun je de pc ook opnieuw opstarten,Rmuis op de niet toegewezen ruimte en dan nieuw volume maken,naam invullen en klaar.

Leest mee op achtergrond.:p

Als je slim bent plaats je even een overzicht aan de hand van dat progje...
en even duidelijk omschrijven wat je wilt.Maikel9 kan je dan wel verder helpen nu.:p:D:D
:thumb: Beetje zitten spelen maar idd handig,en dan komt windows met zo'n raar systeem om partitie te maken met allemaal poeha..

Alles lukt wel, maar alle programma's die zijn niet gratis. Wat ik nu dus precies wil is de twee partities op de externe harde schijf samenvoegen, waarbij de data het liefst bewaard blijft.

Maar ik kan de acties in het programma niet uitvoeren, omdat het een trial is, iemand nog een gratis programma?

Zou iemand mij ook nog kunnen uitleggen waarom er opeens ruimte van de harde schijf is afgegaan?

@maikel9: tja....idd.
of dat je eerst nog zo'n cd moet branden van PM.

Dit werkt perfect.

ontopic:zie in het laatste knipsel dat nu even een minder zooitje is als in het tweede.

Progs zijn gratis http://partitionwizard.com/download.html

pak de bovenste home 5.2 versie

Laatst bewerkt:
Verkeerde download :o

Ben vandaag niet erg scherp ;). Maar dan is het allemaal opgelost :D Laat zo wel weten of het gelukt is :)

Maar de hamvraag was nu dus eigenlijk waarom gingen er ongebruikte GB's van mijn externe harde schijf af, zonder dat ik eraan zit! :eek:?

Ach ja, computers/windows blijven onvoorspelbaar he ;)

Toch allen bedankt voor de hulp, en het progje blijft mooi op de computer staan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan