problemen met Partition Magic 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik wil met PM 8 mijn C-schijf wat vergroten door wat van E en F af te halen. Als ik later op Apply Changes klik krijg ik een foutmelding # 11019. Wanneer ik schijf voor schijf ga controleren krijg ik van PM 8 de melding: error#993 partition contains open files use operating system check utility.
Ik heb dus met de Herstelconsole chkdsk /p en chkdsk /r
gedaan, maar wanneer ik daarna de pc opnieuw opstart en weer met PM 8 de partities wil resizen, krijg ik doodleuk weer dezelfde foutmeldingen. wat zijn nu eigenlijk die "open files" en wat moet ik doen om het zaakje weer werkend te krijgen? Ik werk met XP pro en ik heb 1 harde schijf die in 3-en is opgedeeld. C, E en F. Op C staat XP en op de E en F films en backups. Alledrie de schijven zijn FAT32. Verder een Athlon 750 processor en 256 Mb intern geheugen. Ik heb in het verleden nooit eerder problemen gehad met PM. Wie kan mij helpen?
Gr Erik.

De herstel diskettes maken van PM 8 daar je pc mee opstarten en dan controleren en je partitie veranderen !!
Het is altijd beter om je systeem op te starten met die diskettes als je iets met je HD wilt doen. Het minste kans op foutmeldingen en grappen !

ik ga het proberen, maar toch wel vreemd dat chkdsk niks foutiefs kan vinden.
ik laat het je weten wat het is geworden, alvast bedankt.
erik

Aangeraden wordt: meestal eerst je harde schijf te defragmenteren voordat je partitie's gaat veranderen.
Probeer dat eerst eens.

ik heb wat geprobeerd, maar het is niet echt gelukt! ik heb geprobeerd om eerst een nieuwe partitie aan te maken (H) wat gelukt is. nu wilde ik die partitie "mergen" met C. maar dat is niet mogelijk. ik kan H alleen mergen met E of F. het lijkt ook wel of C los staat van E,H en F. zie bijlage ik kan C alleen nog maar vergroten met 300 Mb, that's it! ik kan dus niet afsnoepen van E,H of F. wat is hier aan de hand! ik snap er niks meer van. C en F bevatten nu geen fouten meer, dus zou het moeten lukken.
ik heb vantevoren gedefragmenteerd, wie kan me nog een keer helpen?
gr. erik.

Bijlagen

• schijven.jpg
    schijven.jpg
    37 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan