problemen met pop3 connector

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
ik krijg als er in een pop box een mail staat met een grote bijlage de volgende melding in mijn logboeken:

-2147014836

Er is tijdens het afmelden bij de POP3-server (postvak <mail.XXX.nl [pet@XXX.nl]>) een fout opgetreden. De fout is -2147014836 (Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
). Alle berichten blijven op de server en de ontvangers ontvangen de berichten mogelijk meer dan eens.

heel iritant want dan krijg hij daarna uberhaupt geen mail meer binnen op deze mailbox alleen als ik via de webmail de mail handmatig verwijderd,
heeft denk ik met de time out te maken maar ik weet niet waar ik de time out kan instellen voor de pop3 connector.

Maar eens beginnen op je mail/sbsserver met een telnet sessie op te zetten naar poort 110 van de pop-server die door de pop-connector wordt gebruikt.
Voorbeeld: Stel dat ik als pop-server heb om mee te verbinden via de pop-connector: pop3.mijndomein.nl
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
telnet pop3.mijndomein.nl 110

[Natuurlijk een andere in de pop-connector ingestelde poort gebruiken als dát de pop-poort is ipv. de standaard-poort 110]

Je merkt dan vanzelf of er wel verbinding mogelijk is, of er wellicht DNS-problemen zijn met het resolven van de pop-servernaam etc.

Succes,

Tijs.

Ok, dat is bemoedigend (betekent dat de DNS-omzetting én de pop-server zelf bereikbaar en in orde zijn etc.)

Het is een van de stappen die hier genoemd worden die je kunt gebruiken om het proces te troubleshooten. Jouw specifieke foutmelding-nummer staat er niet bij, maar wellicht komt dat nummer wel in een (Windows-)logboek terug met een 'uitleg' wat het betekent.

Succes,

Tijs.

Ik weet niet welke versie SBS server je gebruikt, maar (in ieder geval) in SBS 2000 kan het zijn dat je in de problemen komt als er nog mails worden gedownload terwijl de volgende geplande pop-actie van start moet gaan.

Kijk daaromtrent hier

Je kunt aan het logboek van de pop-connector zien of je 'over de tijd bent heengeschoten' tussen 2 geplande ophaalacties toen het probleem optrad. Stuur enkele 'grote' e-mail naar een van de pop3 mailboxen vanaf thuis en kijk of het misgaat. Ruim de rommel dan weer op via de webmail, vergroot het ophaal-interval flink (in ieder geval groot genoeg om ook die grote mails binnen te kunnen halen), stuur daarna weer die 'grote' mails vanaf thuis en kijk of het dan wél volledig binnenkomt zonder foutmleldingen.

Andere mogelijkheden worden hier aangegeven: Een te hoge MTU, namelijk een die door de router (of door de ontvangende popserver) wordt gefragmenteerd richting Internet. Je zou in ieder geval een test kunnen doen met het daar genoemde
ping -f -l 1472 ip_adres_van_popserver
ping -f -l 1472 interne_ip_adres_van_je_lokale_internetrouter

Zo een paar mogelijkheden. Hopelijk kom je hier wat verder mee.

Tijs.

Wie zegt hier dat het downloaden van 1 bijlage 15 minuten duurt? Stel er gaan 13 minuten voorbij voorbij voor mail van normale grootte en meer dan 2 minuten voor de bijlage van een mail, dan schiet je over het (minimum)interval van 15 minuten heen.
Bovendien heb je blijkbaar nog niet eens de pop-connector logbestanden doorgenomen waar ik het over had om te zien óf je over dat interval heen schiet.
Dan heb ik nog een scenario gegeven die je kunt gebruiken om te testen, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd?

De toon van je reactie staat mij in het geheel niet aan. Er spreekt totaal geen bereidheid uit om zélf wat voor het oplossen van je probleem te willen doen.
Bovendien reageer je maar op 1 van de mogelijkheden die ik genoemd heb.

Op deze manier wil ik geen bijdrage leveren, dus beëindig ik hierbij mijn abonnement op deze vraag. Succes ermee.

Tijs.

u gaat wel kort door de bocht ik geef gewoon aan dat 15 minuten voor het downloaden van bijlages wel erg lang is en dan bent u gelijk gepikeerd wat ik onterecht vindt.

voor die andere dingen had ik nog geen tijd gehad vandaar.

u gaat wel kort door de bocht ik geef gewoon aan dat 15 minuten voor het downloaden van bijlages wel erg lang is en dan bent u gelijk gepikeerd wat ik onterecht vindt.

voor die andere dingen had ik nog geen tijd gehad vandaar.

Lees nog even 1 keer de laatste post van "dnties" door. Daar staat de oplossing in voor je probleem! ;)

Eneh, wel een beetje vriendelijk doen hoor! Jij hebt een probleem dat opgelost moet worden. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan