Problemen met printen PDF document

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Indien ik een PDF document (muziek partituur) wil printen, dan worden delen van de tektst niet gedrukt.
Indien ik een kopij maak van het PDF document en als figuur in WORD invoeg, dan wordt de tekst integraal gedrukt.

Wat kan hiervan de reden zijn ?

Kleuren inktpatronen bijna leeg, doch ZW patroon nog ok.

Met dank bij voorbaat

Imker

Hallo Imkeren. Ik denk dat je bij de printer instellingen moet gaan kijken. Dat ligt niet aan de PDF zelf denk ik. Een beetje printer kan dit makkelijk.

Normaal kun je afdrukken in staand. Probeer de pagina eens liggend af te drukken. Is dit misschien wat.

Een welke printer heb je want er zijn er honderden. Misschien is er op de website van de fabrikant een oplossing voor.

Iets meer informatie zodat helpers je nog beter kunnen helpen.

Hier nog een leuk hulpje voor je muziek. Klik

Imkeren. Nog even een helpend handje, deze passend maken voor pagina enz enz Klikje

Ga een biertje drinken ben weg. Fijn weekend. :eek:;)

Mijn printer is een HP Deskjet F4180.

In bijlage de pagina uitgedrukt als PDF (ontbrekende stukken) en als fig. in WORD.

Hopelijk is deze info ok ?

Gtjes

Imker

Bijlagen

• 760.jpg
    760.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 78
Dan is de opmaak niet helemaal lekker. Altijd moeilijk van PDF naar word. Werkt vaak niet goed. Maar heb je al gekeken naar de door mij gegeven oplossingen.

pagina schaling is ok; er mankeren gewoon stukken tekts midden in de lijn !

Gtjes

Imker

Hier de foutieve printout PDF bestand.............kadrering is ok

Gtjes

Imker

Bijlagen

• scannen0014.jpg
    scannen0014.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 82
Dan ligt het aan de printer zelf.
Ik zou het menu van de printer openen en eens een test pagina afdrukken.
En een keer de de spuit kanaaltjes reinigen.

Het kan volgens mij niet aan de printer liggen, omdat als ik een .JPG of WORD bestand maak via 'Print screen' functie alles correct wordt uitgedrukt.
Het heeft duidelijk iets met het .PDF formaat te maken.
Het probleem is dat wanneer ik een 'print screen' maak de resolutie zeer sterk vermindert. Trouwens een tes pagina wordt eveneens correct uitgeprint.
Het blijft een raadsel.

Gtjes

Imker

Laatst bewerkt:
Hallo Imkeren. Ben je al op de website geweest van de fabrikant zoals ik in bericht # 2 voorstelde. Klik

Haal alles er even af printerkabel e.d. opnieuw opstarten enz enz.

Laatst bewerkt:
Alles geprobeerd, zonder resultaat.
Alle documenten probleemloos uitdrukken, alleen muziek partituur in PDF formaat wordt met stukjes uitgedrukt.

Zou het kunnen dat dit door de fabrikant in de software is ingebouwd; het is namelijk zo dat de kleuren inkt cassette bijna leeg is omdat ik enkel Z/W cassette gebruik ?

Imker:mad:

Heb nog andere test gedaan : WORD documenten naar PDF formaat omgezet en deze zijn perfect uit te drukken.
Het is dus duidelijk dat het specifiek iets met het formaat van de muziek partituur in PDF formaat te maken heeft. De vraag blijft wat kan hier aan de hand zijn ?
Voorlopig et ik de partituur om naar figuur in JPG formaat en druk ze zo uit, maar het blijft mij intrigeren waarom de PDF partituur niet rechtstreeks kan uitgedrukt worden.

Bedankt voor alle tips

Imker

Nou wat ik ervan weet is dit. Kun je het document liggend afdrukken. Kun je iets instellen bij eigenschappen, passend maken voor pagina. :evil:

Ik wil je best helpen natuurlijk daarvoor zijn we hier. Heb je bijvoorbeeld dropbox of Skydrive zodat je dat document (online er even opzet) voor ons (mij).

Dan print ik hem eens uit voor je als je dat wilt en laat ik je de testuitkomt weten. HP printers zijn erg goed. Als je wilt zet je de link er maar op hier.:D

Manama,

Heb bestand als bijlage bijgevoegd............ook liggend en met aangepast formaat zelfde resultaat.

Gtjes

Imker

Nou heel vreemd allemaal. Probeer dat document eens uit te printen bij een vriend of kennis. :( Jammer dat de oplossingen niet werken.

Het zit naar mijn gevoel in de printer software................het was zo dat de kleuren cartridge kwasi ledig was terwijl de Z/W cartridge nieuw was..............is blijkbaar opgelost door deze ook te vernieuwen.........en dan zeggen dat onze noorderburen zuinig zijn !:evil:

Nou dat is niet leuk even extra in de buidel tasten. :evil: Ik vul ze zelf (makkie) maar dat terzijde. ;) Dit is niet zuinig maar spotgoedkoop. Hahahaha.:D

Ik zei toch dat het aan de printer zelf lag.
Bij mij kwam de pdf er overigings ook perfect uit de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan