problemen met ps/2 muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEEBUYFLY

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Mijn muis blijft bovenin mijn scherm hangen en kan alleen van links naar rechts worden bewogen.
Zodra ik mijn pc opstart zie ik de muis vanuit het midden van het scherm naar boven springen en kan ie dus alleen van links naar rechts. Zodra ik Norton antivirus opstart doet de muis af en toe wat rare bewegingen uit zichzelf van boven naar beneden. Heb sterk het vermoeden dat het dus aan norton ligt, aangezien ik 2 dagen geleden mijn Norton Systemworks opnieuw heb geinstalleerd. Inmiddels het ik het volgende geprobeerd op het probleem op te lossen.

- norton systemworks verwijderd.
- norton WMI update prog verwijderd
- muis driver in devices verwijderd
- pc opgestart zonder fysieke muis, daarna opnieuw mét muis
- msconfig gechecked voor het opstarten van progs. gek dat alle vinkjes aanstonden. als ik ze allemaal weghaal, dan laat ie ze bij de volgende login weer allemaal zien.

Kortom, krijg mijn muis nog steeds niet normaal aan het werk. Heeft iemand een idee?

Tkx
Ed

wat voor een muis is het ? een optische ?

en beweegt de cursor een bepaalde richting uit als de cursor eerste keer op het scherm komt ? => welk type het ook is, komt meestal voor als een van de 'richtingwieltjes' die tussen 2 lichtsensoren zitte in de muis vol stof of prut zitten ...

als het hier om zo een 'topje' op een notebook gaat ... dan is je toetsenbord vervormd ... en is de notebook op een vlakke ondergrond zetten, en even in alle hoekken van het toetsenbord duwen voldoende.

anders vrees ik toch dat je de muis eens op andere pc moet testen ... en als ie daar hetzelfde doet : vervangen!

Het is geen optische muis, maar gewoon met een balletje. De muis doet het wél op een andere pc. Het moet wel de software zijn, wat een konflikt heeft met de muis.
De muispointer staat bij het opstarten voor ongeveer 0.1sec in het midden van het scherm en schiet daarna naar de bovenzijde van het scherm. Zodra ik norton had geopend, begon de muis over het scherm te schieten. norton heb ik er af gehaald, maar muis toont nog steeds dezelfde kuur.

een instelling die ik je nog zou kunnen laten aanpassen is de gevoeligheid en de bovenrichting van de muis in muisconfigratiescherm.

doet ie het ook in veilige modus ?

Niets heeft geholpen. Muis heeft ook op andere PC problemen veroorzaakt. Die heb ik dus weggegooid.
Met nieuwe muizen kreeg ik systemen niet meer op de juiste wijze draaiend.
Beide systemen opnieuw geinstalleerd.
Dank voor de bijdrage.
Gr
Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan