Problemen met R4

Status
Niet open voor verdere reacties.

chinarose

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Ik heb sinds zo'n twee jaar een R4 kaart van 2GB. Eerst ondervond ik nooit problemen met spelletjes, maar sinds een tijdje doen de nieuwe spelletjes het niet die ik erop zet. Als ik een spelletje wil spelen, dan krijg ik bijvoorbeeld alleen maar een wit of juist een zwart scherm te zien en dan moet ik hem opnieuw opstarten om een ander spelletje te kunnen spelen (die het wel doet).

Als ik mijn DS in mijn computer doe dan staat er dit op mijn ds bovenaan:
2l2hif.png

(er staan ook nog wel spelletjes op die het wel doen).

Ik snap het derde bestandje niet. Ik hoor veel mensen over _DS_MENU.DAT (of iets in die richting), maar die staat er ook niet op bij mij. Zou daar ook wat mis mee kunnen zijn?

Ik las een paar dagen geleden dat veel spelletjes geblokkeerd zijn voor R4.
Is er toevallig een mogelijkheid om die spelletjes het wel te laten doen?? Ik zou graag hulp krijgen! (:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Is de R4 kaart echt, of is het een namaak kaart. als het een originele kaart is moet je misschien even de software ( ook wel firmware genoemd) vernieuwen. bij de originele r4 kaart staat dat op de originele site, klik hier voor de link onder kernel download.

Ik zou voor de update van de software eerst een goede back-up maken door gewoon ALLE bestanden die er op staan naar bijv. het bureaublad te kopiëren.

Hoop dat dit helpt,

arend mulder

Ik neem aan dat deze gewoon echt is. Ik heb de R4 kaart gekregen van iemand en het zit gewoon in een doos van R4 dus ik neem wel aan dat deze echt is.
Ik heb al een back-up gemaakt van alles (had ik al voor de zekerheid een keer gedaan) dus ik heb alle bestanden nog als ik ze kwijtraak!

Ik heb net de bestandjes vervangen door de bovenste download en als ik dan mijn DS aanzet dan blijft hij in het begin hangen op 'Loading...'
Kan het zijn dat de versie te hoog gegrepen is voor mijn R4 kaart?

Edit: als ik alle spelletjes van mn DS afhaal, dan doet hij het wel weer...

Edit 2: oké dit is echt raar. Ik heb nu mijn spelletjes er weer opgezet, en hij gaat wel weer gewoon aan! Maar mijn spelletjes die het eerst niet deden doen het nog steeds niet...

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik doe het altijd zo, en het gaat nooit fout.
  1. maak voor de zekerheid nog een bakcup van alle bestanden
  2. kopieer nu alle spellen(.nds) en savebestanden (.sav volgens mij) naar een apparte map
  3. Formateer dan de SD kaart
  4. Zet dan eerst de software er op van de R4, dus alles wat je van de R4 site hebt gedownload
  5. Probeer hem dan op de ds
  6. zet de spellen terug uit de daarvoor gemaakte map
  7. Probeer hem nog een keer en test de spellen.
  8. probeer daarna de nieuwe spellen.

Ik hoop dat dit je een eind op weg helpt. zo niet dan roep je maar :D

Oke... ik ben echt heel dom maar wat betekent formatteren? 8)
Betekent dat dat ik naar mn computer moet gaan en dan met mn rechtermuisknop op de D schijf en dan op formatteren moet klikken?

Laatst bewerkt:
ach, dat is niet dom ofzo hoor :thumb:
je doet het zo:

ga naar deze computer of computer, druk met je rechtermuisknop op de SD kaart, en dan klik je op formateren.Naamloos2.png
Hier krijg je een venstertje, zorg dat ie zoieso op FAT32 staat en dat er GEEN naam is ingevoerd.

Dan is ie leeg en moet je de volgende stappen ondergaan, gewoon de bestanden verwijderen helpt meestal niet.

Hmmm nee dit heeft het hem niet gedaan. Het spelletje doet het nog steeds niet. Het spelletje is trouwens Mario vs. Donkey Kong Miniland Mayhem en ik had er 3 gedownload en allen doen het niet.
Als je nog een oplossing hebt dan hoor ik het graag, anders heb ik gewoon pech hoor haha!
In ieder geval bedankt voor je hulp!

ik zit met hetzelfde probleem, ik heb mijn r4 kaart ook al geformateerd, nieuwste firmware via site (dateert van 2008?) erop gezet en nu speelt er geen een spelletje meer.
ik weet niet of het kan liggen dat ik nu een mac pc gebruik, kan het haast niet geloven, maar je weet maar nooit
is er iemand die mij een wijze raad kan geven op deze mooie zondag?
alvast bedankt

Het zou niet moeten liggen aan je mac. Ik heb gewoon een normale laptop...

Foutje

Hallo beiden, heb er een nachtje over geslapen;) en kwam tot deze conclusie.
de originele R4 kaart word geen nieuwe software meer voor gemaakt. nu weet ik dat er daar een vervanger voor is, moet daar ff voor zoeken.
Met deze software zou die het wel moeten doen.
Ik ga voor jullie kijken.

Arend Mulder

hallo arend, die vervanger zou wood r4 moeten zijn, lees ik op een topic, ook daar heb ik hetzelfde probleem
waarschijnlijk is de r4 niet goed geformateerd met de mac, heb geformateerd naar ms dos fat, dat leek me de goede, maar nee, noppes!

hallo,

dat kan kloppen ja, ik zal voor de zekerheid nog ff kijken.
Hij moet geformateerd worden naar FAT32. ik weet wel dat als ik die van mij op een linux formateer dat ie het niet doet, dus als ik jou was zou ik het een keer op een windows proberen. ik zal ff kijken hoe die van mij werkend is geformateerd. Het is FAT32, en clustergrote op standaard toegewezen grote.
De nieuwe software is idd wood R4, de nieuwste die op mijne werkt staat op deze site.
ik denk dat het instaleren wel gewoon werkt.
Het kan trouwens ook aan het spel zelf liggen he.
probeer bijv. een paar andere spellen die het ook niet deden om het te proberen.

Ik hoop dat het zo wel lukt

Arend Mulder

Bedankt voor je snelle antwoord, ga ik morgen (als het lukt qua tijd proberen), wordt vervolgd!

Oke ik ga de wood R4 nu downloaden. Ik neem aan dat ik gewoon weer hetzelfde moet doen met die stappen die u gaf in een van de vorige reacties?

hallo,

Je hoeft me geen U te noemen hoor, ben pas 12;)
Ja, gewoon alles doen wat ik had gezecht, alleen nu is het niet de software zo kopieren maar nu gaat het met dat programma.

Arend

Haha sorry gaat een beetje vanzelf. Ik ben 16 xD.
Ik snap alleen niet wat je bedoelt met 'dat programma'.
2e0k0pf.png

Zo ziet het mapje eruit als ik het open maar ik snap niet wat nu de bedoeling is.

Zet alle bestandjes op je DS kaart. dit zou de software moeten zijn.
als het niet lukt hoor ik het wel.

PS, deze 4 bestandjes zijn de software, dus gewoon de voorgaande stappen uitvoeren

weet iemand wat er mis kan gaan, ik krijg het namelijk niet voor elkaar
ook al heb ik mijn schijf in fat 32 geformateerd
er blijft loading staan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan