problemen met RADEON 9800PRO 256MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfmaster

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Hoi ik heb Gisteren deze grafischekaart gekocht XPERTVISION ATI RADEON 9800PRO 256MB en in mijn PC gezet en de drivers geinstalleert maar nu krijg ik dit probleem:
Me PC loopt vast als ik een spel speel (zelfs oude spellen als black & white 1!! of Counter-strike 1.6) en dan kan mijn monitor geen verbinding met me kaart maken en heb ik geen beeld meer en het lampje van mijn monitor begingt te knipperen (net als me pc uit is) ik heb zelfs 1X gehad dat ik verticaale strepen over het beeld heen kreeg :confused:
hier zijn wat gegevens van mijn PC:

werk geheugen = 516MB DDR
Processor = Celron Processor 2.2Ghz
Moederbord = ASROCK K7S41GX
http://www.asrock.com/product/K7S41GX.htm

Iemand een Iedee wat er mis kan zijn ???? ik weet niks om te begingen :(

Laatst bewerkt:
jah stroom toevoer naar kaart en kart zelf zit goed in de AGP slot:confused:

hmm zal ik vanavond even proberen ik zit nu op mijn werk moet tot 20:00 als ik geprobeert heb zal ik eve melden maar verder nog iedeen ??

Laatst bewerkt:
onboard video uitgeschakeld?

Draait de ventilator goed op de kaart?
kan de kaart goed warmte kwijt?

heb je de nieuwste driver?? catalist 5.13

Laatst bewerkt:
als ik thuis kom moet ik mijn bios updaten om de onboard VGA uit tezetten ook al is die ge Deinstalleert maar de AGP kaart staat als eerste grafishe kaart (primair) :thumb: ga zo door mensen geef me aub nog meer iedeen om te controleren wat de fout kan zijn.

controleer dan al je temperaturen.
Als je een betere videokaart plaatst dan krijgt je CPU het ook zwaarder te verduren.
Misschien zit er stof in de koelblok

mukkel zei:
controleer dan al je temperaturen.
Als je een betere videokaart plaatst dan krijgt je CPU het ook zwaarder te verduren.
Misschien zit er stof in de koelblok
temperatuur in de kast is 49 graden fan van grafische kaart draait (alle fans) en heb hem gisteren helemaal schoon gespoten met een kleine compressor.:thumb:

in de kast 49 graden??? of is je CPU 49 graden?

als het in de kast is vindt ik het wel erg hoog.
Mijn case temp ligt rond de 25 graden

CPU 49 Graden
kast ook rond de 25 graden

dus denk niet dat dat het probleem is.

Hoe zwaar is je voeding die in je kast hangt?
Het kan ook zijn dat de kaart te weinig stroom kan trekken uit je voeding en daardoor stopt.

350W is minimum voor een 9800 pro

Hoi,

Misschien wat simpel van mij uit hoor, maar ik had ook zo'n probleem als jij.

Als je de originele drivers er nog op hebt staan, moet je ze eens vervangen door:
de drivers van OMEGA.(versie 2.6.87 is het nieuwst.)

Of je haalt de originele drivers van de ATI pagina, en zo heb je er nog wat.

Mijn ervaring is dat de spellen dan wel lekker blijven doorkachelen, zonder dat je problemen krijgt.

En wat er al staat, ZEKER je onboard kaart uitzetten, en daar hoef je de bios niet voor te flashen om dat voor elkaar te krijgen.

mukkel zei:
Hoe zwaar is je voeding die in je kast hangt?
Het kan ook zijn dat de kaart te weinig stroom kan trekken uit je voeding en daardoor stopt.

350W is minimum voor een 9800 pro
350W

mavaros zei:
Hoi,

Misschien wat simpel van mij uit hoor, maar ik had ook zo'n probleem als jij.

Als je de originele drivers er nog op hebt staan, moet je ze eens vervangen door:
de drivers van OMEGA.(versie 2.6.87 is het nieuwst.)

Of je haalt de originele drivers van de ATI pagina, en zo heb je er nog wat.

Mijn ervaring is dat de spellen dan wel lekker blijven doorkachelen, zonder dat je problemen krijgt.

En wat er al staat, ZEKER je onboard kaart uitzetten, en daar hoef je de bios niet voor te flashen om dat voor elkaar te krijgen.
ik heb al Catalyst 5.13 Windows XP op mijn usb sticky staan om vanavond te installeren (ben pas rond 20:10 thuis) mischien dat dat gaat werken maar kan je een link van die OMEGA drivers hier plaatsen zou het erg waarderen

Laatst bewerkt:
mocht dit alles niet lukken dan mee terug naar de winkel gaan en ff omruilen en dan weer kijken of je hetzelfde krijgt.

mukkel zei:
mocht dit alles niet lukken dan mee terug naar de winkel gaan en ff omruilen en dan weer kijken of je hetzelfde krijgt.
zal ik ook doen ik wil alleen nog even die driver link van mavaros om dat ook nog vanavond tekunnen proberen als dat allemaal niet werkt breng ik me hele PC naar die winkel waar ik die keert weg heb hun boden mij aan om hun het probleem te verhelpen wat ik btw heel erg :thumb: vind aan klanten serves maar dat wordt dan Zaterdag ik werk teveel door de weeks om dat dan nog langs te brengen. allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp nog eve die ene driver zoeken en daarna probeer ik van alles uit wat jullie hebben voor gestelt.

bios ge update kan onboard AVG niet uit zetten maar wel een primair kiezen ik heb AGP op Primair gezet maar als ik bijv black & speel dan nah een tijdje gaat het beeld weg en maakt me beeld scherm geen verbinding met mijn Videokaart:confused:

en die OMEGA driver geeft windows al fout meldingen over dat hij niet bij mijn video kaart hoort

Heb je wel eerst alle oude drivers van je vorige kaart verwijderd? Als je twee verschillende drivers hebt draaien dan vraag je om problemen...

lijkt er op dat de kaart nou wel goed werkt gisteren hele avond black en White ge speelt (anders liep die in de eerste 10 min vast) maar dit X niet ik heb wat instellingen in de bios verandert and bios gelijk maar eens ge update ziet er naar uit dat hij nou goed draait op mijn PC bedankt voor al jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan