• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met Regionale en Language settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

geep1980

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
348
Ik heb een excel sheet gemaakt met daarin formules die gebaseerd zijn op mijn Regional and Language settings.

Deze sheet wordt echter ook door mensen in andere landen gebruikt.
Door de verschillen in Regional and Language settings werken de scripts/codes niet over al.

Met mijn settings werkt YYYY voor jaar bij mijn collega moet dit JJJJ zijn.

Nu heb ik een macro die de settings aan kan passen naar mijn instellingen.
Ik vraag de gebruiker bij het opstarten van de sheet om de settings aan te passen en te onhouden waar hij op staat.
Bij het afsluiten van het sheet wordt de gebruiker geprompt om de setting weer terug te zetten.

Nu wil ik dat deze gebruikers handelingen niet meer nodig zijn.
Het automatisch op mijn instellingen zetten is geen probleem. Alleen hoe weet ik waar de settings op staan voordat ik ze wijzig zodat ik als ik klaar ben de settings weer terug kan zetten.

voor het wijzigen gebruik ik de volgende macro:

Sub test()

'# To Display Regional Settings
Call Shell("rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL intl.cpl,@1,0", vbNormalFocus)

'# Change the language in "Select System Locale"
SendKeys "English (United States)", True
SendKeys "{DOWN 14}", True

'# Move the Cursor focus to "APPLY" button
SendKeys vbTab, True
SendKeys vbTab, True
SendKeys vbTab, True
SendKeys vbTab, True
SendKeys vbTab, True

'# Click the "APPLY" button
SendKeys "{ENTER}", True

'# Click the "OK" button
SendKeys "{ENTER}", True
SendKeys "{NUMLOCK}", True

End Sub

Mocht het via Regedit kunnen gaat dat bij ons niet werken omdat dit voor ons is dichtgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan