Problemen met Safe Mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvdhorst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Onlangs heb ik een script geschreven voor een klant. Ik ben bezig met een gemakkelijk en gebruiksvriendelijk fotoalbum, maar na het uploaden van een nieuw bestand in een algemene upload-dir, werkt mijn imagejpeg() functie niet. Het verplaatsen van het bestand naar de juiste map op de server wordt hiermee tevens afgekapt. Onderstaande errors zijn het gevolg:

Vanaf hier:
Mijn php script = 'script'
Variabele vertaald naar dir = '$var_naam'
Naam van de map = 'directory'

<!--

Warning: imagejpeg(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is ****** is not allowed to access 'directory' owned by uid ** in 'script' on line 114

Warning: imagejpeg(): Invalid filename in '$file' on line 114

Warning: chmod(): Unable to access '$file' on line 115

Warning: chmod(): No such file or directory in 'script' on line 115

Warning: imagejpeg(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is ***** is not allowed to access 'directory' owned by uid ** in 'script' on line 135

Warning: imagejpeg(): Invalid filename in 'script' on line 135

Warning: chmod(): Unable to access '$file' in 'script' on line 136

Warning: chmod(): No such file or directory in 'script' on line 136

-->

Nu snap ik dat de errors allemaal ontstaan uit de eerste warning, maar ik zou graag willen weten of er een simpele oplossing is om dit probleem op te lossen. Ik kan niet bij de php.ini komen - beveiligd op de server - en onderstaande werkt ook niet:

PHP:
<?php
   ini_restore(safe_mode);
   ini_reg(safe_mode, 0);
   ini_reg(safe_mode_gid, true);
?>

De code die ik heb gebruikt, werkt zonder errors op een server waar Safe Mode = 0

Hopelijk kan iemand me adviseren over dit probleem :thumb: !

Grtz,

Tim

misschien is het handig als je even de code plaatst (als het telang is op pastebin.be)

Voor mensen met hetzelfde probleem, ik heb de oplossing toch gevonden:

Het komt er in safe mode op neer dat de server geen functieuitvoer toelaat op bestanden en mappen die niet via dezelfde gebruikersid zijn aangemaakt. De oplossing voor mijn fotoalbum was vrij simpel eigenlijk. Ik gebruik een functie die via ftp een nieuwe map aanmaakt, en vervolgens kun je daar je foto's via de website in uploaden. ImageJpeg() e.d. werken dan ook :D

Code voor ftp connectie en map aanmaken: http://nl3.php.net/manual/nl/function.mkdir.php

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan