Problemen met scherm laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
2.459
Hoi,

Ik heb sinds kort een hoop problemen met het scherm van mijn laptop (Toshiba A100-683). Pixels beginnen op te lichten (bright pixel) waarvan 1 in een groepje boven het midden, er is al een rode subpixel overleden, zie continu wit verlichte vlekken (bij voorkeur te zien op een witte achtergrond, deze zijn dan nóg witter/meer belicht) en over de randen van de behuizing zijn een hoop krassen te zien. De garantie is een half jaar geleden verlopen ( 1 jaar garantie). Nu schijnen op o.a. Tweakers.net ook mensen te zijn met ongeveer dezelfde problemen, maar een oplossing wordt er niet gegeven. Verder werkt de laptop wel prima.

Wat is hieraan te doen, en hoe groot schatten jullie de kans in dat als ik naar Toshiba bel, dat ze het repareren?

Ik heb er ook al aan gedacht zelf het scherm te vervangen, maar dat zie ik niet echt zitten. Verder zijn de problemen niet echt groot, maar wel storend. Ik zal van de verschillende defecten een paar foto's proberen te maken en deze zometeen te posten.
 
Ik zou gewoon eens bellen naar Toshiba. Als er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, is de kans groot dat het gerepareerd wordt, kosteloos. Dat scheelt weer een hoop reparatiekosten. En bellen kan geen kwaad!:thumb:
 
Hoi Dillondarko,

Helaas kan ik jou niet helpen met je probleem.

Maar wat je wel kan aanbevelen is toch even te bellen naar toshiba.
Ik weet niet precies hoe de service van toshiba in elkaar zit (heb wel gehoord dat het aardig goed is), maar ik heb wel ervaring met vergelijkbare services.
Meestal is het zo dat ze je probleem nog steeds proberen op te lossen, zelfs buiten de garantie-periode.
Het nadeel kan wel zijn dat ze jou laptop maken tegen een prijsje (Vraag dat altijd van tevoren na).

Bel dus Toshiba even op en vraag na of ze jou laptop nog repareren, de kans dat ze het doen is namelijk groot.

Nog veel succes

.~./ BareBone \.~,
 
Dat prijsje, waar praten we dan over? Anders ga ik toch maar kijken of zelf dat scherm kan vervangen... Ik ga ieder geval even contact opnemen met Toshiba.
 
Helaas weet ik niet veel af van de service van toshiba.
Het verschilt toch per service hoe er wordt gerekend.
Even twee voorbeelden die ik heb gehad (buiten de garantieperiode):

Pc: Het RAM geheugen van mijn pc was kapot en stuurde deze terug naar de producent. De garantie was twee maanden afgelopen. Ze hebben mijn RAM geheugen totaal vervangen/gerepareerd(waren ze helaas niet duidelijk over) voor een licht prijsje (Bij mij was het +/- 25% tot 50% van de standaard nieuwprijs).

Xbox360: Hier was er iets met mijn moederboord. Contact opgenomen en nagevraagd of ze mijn xbox nog konden repareren (garantie net afgelopen +/- 7-10dagen). Hier deden ze niet moeilijk over en ik kreeg zelfs te horen dat ze mijn xbox buiten de garantie-periode zouden repareren zonder dat daar een prijs aan verbonden was. (Yes! levenslange xbox garantie!! :D)

Maar zoals gezegd ik kan niet voorspellen hoe toshiba reageerd. En zoals yostiemontana als zei:
"Als er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, is de kans groot dat het gerepareerd wordt, kosteloos"

Bel toshiba, leg je probleem uit en vraag of ze jou laptop repareren (en of er kosten aan verbonden zijn: gratis/prijs)
Als dit gedaan is weet je het zeker en kun je kijken wat de beste keuze is.

:thumb: Nog veel succes en geluk met bellen naar toshiba :thumb:

.~./ BareBone \.~.
 
Dat prijsje, waar praten we dan over? Anders ga ik toch maar kijken of zelf dat scherm kan vervangen... Ik ga ieder geval even contact opnemen met Toshiba.

De kosten om een scherm van een laptop kost zo rond de 700 euro, dus ik denk dat dat geen optie zal zijn. En ik denk niet dat je zomaar even zelf het scherm kan vervangen, Toshiba zal het wel zo geregeld hebben dat alleen specialisten het kunnen vervangen:mad:
 
Ik weet wel dat er tutorials zijn om zo'n scherm te vervangen. Weliswaar meestal een iets ander type, maar dezelfde buitenkant. Maar gezien de prijs wordt dat geen optie.
 
Het is toch ook mogelijk om een gewoon beeldscherm op je laptop aan te sluiten? Dan kun je in ieder geval gewoon werken zonder last te hebben van een slecht beeldscherm.
 
Ja dat is mogelijk om een beeldscherm aantesluiten maar als DillonDarko hem ergens naartoe wil brengen dan lijkt het alsof je een pc draagt met Beeldscherm
ik weet niet of TS hem alleen gebruikt voor Thuis.. ?(en dat die dan ook op 1 plek staat)
 
De problemen zijn niet dramatisch, dus een extra scherm is niet echt nodig. De laptop gaat dagelijks overal mee naartoe, maar dat ik weet is er verder niets geks mee gebeurd. De problemen liggen puur bij het scherm, verder nergens last van.:)
 
Hallo

Het vervangen van een t.f.t. is echt niet moeilijk hoor...

Meestal is het slechts een kwestie van voorzichtig afdekkapjes verwijderen , de nodige schroefjes losdraaien , en voorzichtig losklikken.

Ik weet uiteraard niet hoe handig je bent.

Een beetje "googlen" of eens kijken op ebay kun je veel "euros" doen besparen.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan