Problemen met scherm resoluties

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbo111

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
hallo,

ik heb een net een nieuw scherm gekocht (Samsung p2270h) en die aangesloten op mijn pc en tegelijkertijd ook de bijgeleverde drivers geïnstalleerd. Er komt een melding om het scherm met optimale resolutie te laten functioneren ( 1920 x 1080). Ik ging dus naar schermopties en ik heb de mogelijkheid om hem inderdaad op de juiste resolutie te zetten. echter als ik hem op 1920 X 1080 wil zetten wordt het scherm zwart en dan komt er rechts in beeld eerst een hdmi icoontje die gaat na ong. 10 seconde weg en komt er een analog icoontje die gaat ook na ong. 10 seconde weg en dan komt er kort in beeld een digital icoontje die wel is aangesloten. nadat dat laatste icoontje is geweest komt het beeld weer terug maar de resolutie is niet veranderd. heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan verhelpen?
ps: alle drivers van het scherm en videokaart zijn geinstalleerd en van de laatste updates voorzien

- huidige schermresolutie: 1280 x1024 60 hertz
- videokaart: radeon 9200 le sec family

Als idd. je driverupdates in orde zijn, dan wordt het een 'interessante' kwestie.
Heb je al eens overwogen om de 10 (?) jaar oude kaart te vervangen door een wat nieuwere?

waarschijnlijk zal je de monitor dan via HDMI moeten aansluiten, anders zal je een andere resolutie moeten kiezen, maar ik denk dat je nieuwe monitor wel een hdmi ingang zal hebben, maar je videokaart niet.
misschien bestaat er wel verloopstuk?

bedankt voor de snelle reacties. ik heb de drivers eraf gegooid en er weer opnieuw op gezet, en daarna de resolutie op 1920 x 1080 gezet toen kwam het beeld helemaal niet meet terug. ik heb toen een andere monitor op aangesloten en de resolutie weer terug gezet en daarna weer mn eigen monitor aangesloten. en nu kan ik opeens wel de juiste resolutie krijgen. bedankt in ieder geval voor de moeite ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan