Problemen met shareaza

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1961

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Hallo allemaal,
Sinds een aantal dagen heb ik de nieuwe versie van shareaza op mijn pc staan.
Als ik nu met dit programma aan de slag wil, en verbinding wil maken, lukt dat maar gedeeltelijk.
Je kunt dan via 3 "kanalen" downloaden, met de belangrijkste "Gnutella2" maakt mijn pc geen verbinding.
Wel met eDonkey maar die werkt heel langzaam.
Nu ben ik helemaal geen pc expert ( anders kwam ik hier ook niet), dus zou het fijn vinden als iemand mij enige hulp zou kunnen bieden, niet in pc taal aub.
m.vr.gr.:D :confused:

Welke firewall gebruik je?

Als zo'n verbinding via een firewall loopt kan het in ieder geval langzamer gaan als het niet goed is ingesteld.

shareaza

bedankt voor de snelle reactie,

Mijn firewall, tenminste die van de pc, loopt via windows "systeem 32", deze heb ik gecontroleerd, en maakt een uitzondering voor Shareaza.
Dus volgens mij kan dat het probleem niet zijn.:thumb:

Hm, ik heb totaal geen ervaring met de firewall van Windows. Valt weinig in te stellen.
Bovendien laat Windows uitgaand verkeer wel door.
Besef je dat? Als je dus met Shareaza een trojan binnenhaalt kan hij fijn naar buiten omdat Windows dat niet controleert.
Mijn advies: download ZoneAlarm en schakel de Windows firewall compleet uit via start/config.scherm/systeembeheer/componetservices/services/ helemaal onderaan Windows Firewall stopzetten en uitschakelen.
2 Firewalls laten lopen is zeer riskant.

Doe je dat dan kun je tenminste wat meer zien. Aan welke poort Shareaza komt en of het wel of niet geweigerd wordt.

P.S. Je bent toch niet vergeten te zeggen dat je een router hebt? Dan moet er nog meer gebeuren.

shareaza

hallo,

nee dat ben ik niet vergeten, heb geen wireless verbinding. Ik heb zonealarm gedownload, en zal deze ipv de windows firewall instaleren.

ben beniewd of het nu wel lukt!!

bedankt alvast, ik laat nog wat horen..
:D

Nouwww, of het direct lukt weet ik niet maar je kunt wel een poort open zetten voor Shareaza!

Wat die router betreft.........dat kan ook met een draadje hoor! :)

Sorry hoor, echt ik ben een leek, van de bovenste plank.
Ik heb een adsl verbinding met draadje, aan de ene kant de modem in en aan de zelfde kant met een draadje eruit en naar de pc .

als er ergens een router verstopt zit, moet ie in de pc zitten. lol...

zal het proberen, maar niet meer vanavond, nogmaals bedankt ik laat nog iets weten..

Nee, als ie verstopt zit dan is het wel in dat modem maar dan zou je het wel weten denk ik! :D

Ik zie je morgen!

Hallo, druk druk druk, daarom ben ik nu pas met een berichtje terug. ja ik schaam me diep..LOL..
Ik heb de firewall van Windows uitgeschakeld, en een nieuwe firewall (zonealarm) geinstalleerd.
Ik heb hierna Shareaza opnieuw gestart, het resultaat was niet echt beter:o .
Ik kan ook niet handmatig poorten openen om Shareaza
"binnen" te laten.

Misschien een ander idee??:p

Groetjes Rene:thumb:

Waarom kun je niet handmatig poorten openen?
Ga eens de configuratie van ZoneAlarm in en kijk naar zoiets als programma's.
Staat daar Shareaza bij en staan er 4 groene vinkjes bij?

Klik ook even op start/uitvoeren/typ services.msc
Je krijgt nu alle services te zien.
Scroll naar beneden en zoek Windows Firewall op.
Staat deze nu uitgeschakeld en gestopt?
Zo nee, dubbelklik op de regel en doe het alsnog.

hallo,
ik heb in de configuratie van Zonealarm gekeken, en inderdaad er staan 4 groene vinkjes achter.

heb ook de 2e hint nagetrokken, en bleek dat de windows firewall toch nog op automatisch ingesteld stond, heb hem hierop uitgeschakeld.

Ik heb daarna Shareaza geactiveerd, resultaat:mad: geen verschil, geen of minimale download.
heb nu wel verbinding met Gnutella2, maar geeft als gastheren twee keer mijn eigen naam / adres.:evil:

Nu wil ik niet van mijzelf downloaden...lol...:D

maar toch bedankt voor de tips:thumb:

Niet zo gauw opgeven!!
Als de firewal goed staat, Windows Firewall er af dan moet het aan de instellingen van S liggen.

Kijk Hier onder troubleshooting.
Je zult niet de enige zijn.
En Hier in het Nederlands.

Het feit dat S wel al bij ZA staat met groene vinkjes betekend eigenlijk dat S al tot zover kwam.
Misschien heb je het scherm m.b.t. de downloads niet goed ingevuld.

Laatst bewerkt:
shareaza

Hallo, ik heb precies het zefde probleem, ik heb norton internetsecurity op mijn computer en hierbij heb ik bij de configuratie van de firewall voor programma's zo ingesteld dat het eigenlijk sharaza toe zou moeten laten, maar het duurt soms wel 15 minuten voor het programma verbonden is, en ik heb windows firewall ui geschakeld.
Wat zit er op mijn pc dan fout?

Ik vraag me af of het wel aan jullie instellingen ligt.
Wat kan je nou tegenhouden om te downloaden.
Alleen je firewall maar of die van Windows.
Als de eerste overal een groen vinkje aangeeft en de laatste echt kompleet is uitgeschakeld in Component Services dan zou ik het echt niet weten.

Is dit niet zo dan denk ik toch dat het aan S ligt.

Ook jij weet zeker dat je een modem hebt martens?
En niet b.v. de Speedtouch 510 hebt?

hallo, ja ik weet zeker dat ik een modum heb (van upc ), maar ik heb er wel een router tussen staan en deze werkt goed want op de andere pc waar ik geen shareaza op heb staan heb ik meteen verbinding met alles.

Dat is wel heel vreemd.
Dan kun je toch de instellingen van de ene pc met de andere vergelijken? Je hebt de firewall al gecontroleerd zei je, is het niet?
Wel verwarrend dat je in twee topics bezig bent trouwens.

Als jullie nu allebei eens goed HIER gaan zitten neuzen.

HIER staat onderaan misschien ook nog iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan