Problemen met sims 3 videokaart, hulp gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

deurley

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
Berichten
8
Hallo,

ik heb de sims 3 aangeschaft en geinstalleerd op mijn inspiron mini van dell.(laptop)
Dit ging allemaal prima tot ik het spel wilde starten..
Toen zei die:

Het spel kan niet gestart worden.

Apparaat 0 kan dit spel niet draaien.
Geen ondersteunende videokaart gevonden. Controleer de hardware van je systeem.


Nu ben ik natuurlijk even verder gaan zoeken en kwam ik bij zo'n computerchecker uit of je game wel werkt op je pc.

Ik heb dit gedaan en het resultaat was wel grappig want deze checker zegt dat mijn videokaart prima is.. En mijn laptop heeft deze kaart wel degelijk!
Mijn vader zei dat de videokaart misschien niet herkend werd? Ik ben totaal geen techneut.. dus ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.

Ik heb inmiddels de videokaart opnieuw geinstalleerd en de stuurporgramma's bijgewerkt, nieuwste versie van directx geinstalleerd en opnieuw de sims geinstalleerd. Nog steeds zelfde foutmelding.

Hier de testresultaten nog:
CPU
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista/7) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.]
You Have: Intel(R) Atom(TM) CPU N450 @ 1.66GHz
Upgrade Suggested: Unfortunately, your CPU does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

CPU Speed
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista/7) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.]
You Have: 1.7 GHz
Upgrade Suggested: Unfortunately, your CPU Speed does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

RAM
Minimum: (XP) 1 GB RAM; (Vista/7) 1.5 GB RAM [If built-in graphics then add 0.5 GB additional RAM]
You Have: 1013.4 MB
Upgrade Suggested: Unfortunately, your RAM does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

OS
Minimum: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1) or Windows 7
You Have: Microsoft Windows 7 Starter Edition (build 7600), 32-bit
PASS

Video Card
Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above)
You Have: Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150
PASS

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 128 MB 250.7 MB
3D Yes Yes
Pixel Shader version 2.0 2.0


Free Disk Space
Minimum: 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games.
You Have: 59.9 GB
PASS
 
Je processor is sowieso niet goed genoeg en je hebt ook te weinig geheugen. Het kan zijn dat het spel het niet goed detecteerd maar het spel zal nooit lekker gaan draaien op deze laptop.
 
Ja het maakt me op zich niet zoveel uit als het spel langzaam is.. oid. Als ik hem maar gewoon gestart krijg.
 
Helaas (nog) niet gelukt.. ik blijf alle opties openhouden! eventuele suggesties zijn welkom!
 
Wat is de naam van je laptop?
Je hebt ook de videokaart software gedownload die op de site van dell staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan