Problemen met Sitecom 300N XR PCI-Card en Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
4
Allereerst hoop ik dat ik hier op de juiste plaats ben; meestal verhelp ik computerleed door threads van anderen met hetzelfde probleem op te sporen. Aangezien dit probleem ook bij anderen nog niet opgelost lijkt te zijn, post ik nu maar hier.

Ik heb sinds enkele dagen een Sitecom 300N PCI-card in mijn bezit om verbinding te kunnen maken met draadloze netwerken op mijn PC (met Windows 7, 32 bit). Hoewel de kaart goed is geïnstalleerd (geen problemen in Apparaatbeheer) en ook de stuurprogramma's en utility up-to-date zijn, krijg ik het ding niet aan de praat. De Sitecom kaart staat overigens wel in het Netwerkcentrum genoemd maar is grijs en 'uitgeschakeld'. Pogingen om de kaart in te schakelen halen niets uit; hoewel de Windows aangeeft dat de kaart is 'ingeschakeld', blijft de kaart grijs en 'uitgeschakeld' in het netwerkcentrum.

Mijn vermoeden is dan ook dat het niet aan de drivers of kaart ligt, maar aan Windows 7. Heeft iemand tips, ideeën of (beter nog) een oplossing voor dit probleem?
 
Tuurlijk ligt het aan Windows 7 :d

Krijg je de kaart wel aan de gang met de Sitecom utility? En dus niet de windows variant? Staat power energy saving op de sitecom kaart uit?
 
Tuurlijk ligt het aan Windows 7 :d

Krijg je de kaart wel aan de gang met de Sitecom utility? En dus niet de windows variant? Staat power energy saving op de sitecom kaart uit?

Nee helaas niet. Ik heb alles eerst 'via het boekje gedaan' en de Sitecom utility en stuurprogramma's geïnstalleerd. Toen dat niet werkte (de Sitecom utility gaf ook alleen maar 'disconnected' aan) heb ik de Sitecom meuk van mijn PC gehaald en Windows 7 zelf de stuurprogramma's laten opzoeken en installeren. Ook dat hielp niet helaas :(

Over de Power Energy saving: bedoel je in Apparaatbeheer of in de Sitecom utility? In het eerste geval kan ik bij 'stroombesparende modus' kiezen uit CAM of Max_PSP (je krijgt inmiddels vast al door dat ik hier weinig verstand van heb :p), in het tweede geval: ik heb de utility nu niet geïnstalleerd, maar heb hier eerder ook mee gesleuteld zonder resultaat....
 
weinig verstand? nou, je praat anders lekker mee :) Dus mijn complimenten.

Ik bedoel inderdaad de eigenschappen van de netwerkkaart en dan het tabblad wat gaat over energie (ben Engelse Windows gewend). Daar moet alles op uit komen te staan (en dus niet default).

Het lijkt mij trouwens dat er een verschil is tussen disconnected en grijs (wat disabled betekent). Disconnected is namelijk dat er geen connectie is te maken met je draadloze accesspoint. Dus ik zou willen adviseren om de WLAN drivers van windows te deinstalleren en terug te gaan naar de sitecom situatie. Want ik neem aan dat je me de sitecom utility wel een lijstje van draadloze netwerkstations kon oppikken?
 
weinig verstand? nou, je praat anders lekker mee :) Dus mijn complimenten.

Ik bedoel inderdaad de eigenschappen van de netwerkkaart en dan het tabblad wat gaat over energie (ben Engelse Windows gewend). Daar moet alles op uit komen te staan (en dus niet default).

Hmm, het tabblad over Energie ('Energiebeheer') geeft maar twee opties:
1. "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen"(deze optie is grijs en niet aanvinkbaar, staat niet aangevinkt);
2. "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" (deze optie stond aangevinkt, heb ik weer uitgedaan).
De eerder genoemde opties (over CAM en Max_PSP) staan vreemd genoeg niet onder het tabblad energiebeheer, maar onder Geavanceerd.

Het lijkt mij trouwens dat er een verschil is tussen disconnected en grijs (wat disabled betekent). Disconnected is namelijk dat er geen connectie is te maken met je draadloze accesspoint. Dus ik zou willen adviseren om de WLAN drivers van windows te deinstalleren en terug te gaan naar de sitecom situatie. Want ik neem aan dat je me de sitecom utility wel een lijstje van draadloze netwerkstations kon oppikken?

Ja klopt, maar ik denk dat beide het geval zijn: doordat de Sitecom Netwerkadapter niet is ingeschakeld (in het 'Netwerkcentrum', onder 'Adapter instellingen wijzigen' in het Configuratiescherm van Win 7 staat deze op grijs en uitgeschakeld) kan de utility geen verbinding maken en staat die op 'Disconnected'. Dat is meteen ook het antwoord op de volgende vraag, want ook in de Sitecom Utility kreeg ik geen lijst met draadloze netwerkstations (omdat hij dus geen verbinding kan maken waarschijnlijk...).

Heerlijk als niks werkt zoals het hoort :p
 
Bump for justice!

Heb ondertussen ook contact opgenomen met de klantenservice van Sitecom (via de mail). Helaas het standaard verhaal (drivers vernieuwen, ander PCI slot gebruiken), dus ben bang dat ik van Sitecom geen hulp hoef te verwachten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan