Problemen met Sitecom WL-114v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo allemaal,

Wij hebben thuis een router van Sitecom, namelijk de WL-114v2, maar daar hebben we steeds probemen mee. Er zijn 3 computers in huis, waarvan 2 laptops die draadloos verbinding met de router maken en de desktop die is bedraad aangesloten op de router.
Maar heel vaak valt de verbinding van beide laptops weg (niet van de desktop) en als we dan voor een paar tellen de stroom van de router afhalen en hem dan weer aan doen, dan is de verbinding weer terug, en dat moeten we dagelijks zo'n 3 keer doen.
Heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen verhelpen???

Wij hebben kabelinternet van UPC. 2 computers draaien op Vista Ultimate en 1 op Window XP

UPC Modems en Sitecom werken niet goed samen !!!
het werkt gewoon niet ik had ook altijd problemen
je kan het best een NetGear router kopen.
Die werken het best met UPC modems

Hoi,

Hoewel ik - eerlijk gezegd - geen 'fan' van Sitecom ben, klopt het verhaal toch niet helemaal. Ook in jou buurt (Arnhem e.o.) heb ik meerdere Sitecom-routers geïnstalleerd in combi met UPC, bij mensen en die functioneren nog steeds goed.
Wel komen problemen voor i.c.m. het Thomson kabelmodem van UPC.

En als je nou toch wilt 'overstappen' .... koop dan deze van Netgear, ook al heb je nog geen Wireless-N op je notebooks: WNR854T een toppertje.

http://www.netgear.nl/producten/flash/rangemax_next_flash_tour_files/

Ik gebruik hem in combi met Chello Power

UPC Modems en Sitecom werken niet goed samen !!!
het werkt gewoon niet ik had ook altijd problemen
je kan het best een NetGear router kopen.
Die werken het best met UPC modems

Elk type router kan met elk type modem werken. De ene combi is iets beter dan de andere.
Maar om nou te zeggen dat Sitecom compleet niet werkt icm een UPC modem.. dat klopt niet.

Daarnaast zijn er nog wel verschillende andere merken welke ook gewoon goed werken met een UPC verbinding.
Voorbeelden zijn: linksys, US robotics, Belkin, netgear

@MaikelD
Het probleem wat jij hebt, lijkt erop dat de verbinding door een externe factor wordt verstoort.
Heb je al eens geprobeert om de router op een ander draadloos kanaal uit te laten sturen?

Aan Killermenace

Beste Killermenace,

Kan je me uitleggen, wat je daarmee bedoeld, wat het inhoud, hoe ik dat moet doen, etc.
Alvast bedankt voor je hulp!

Gr. Maikel

Aan Killermenace

Beste Killermenace,

Heb de link bekeken, maar snap niet zo goed wat ik met de info moet, er staat namelijk niets over het door jou genoemde kanaal veranderen, dus wat meer hulp/info zou echt heel behulpzaam zijn.

Alvast bedankt

Je zal in moeten loggen in de router via het ip-adres ervan.
Deze kan per router verschillen.
Vervolgens kan je in een van de menu's in de routerinterface het kanaal instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan