Problemen met siteindeling en toepassing (goede versie!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mausie010

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2001
Ik ben bezig met een website bouwen (klik hier ).

Als layout wil ik nu zeg maar een blok in het midden met daarbinnen een scrollbaar gebied. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik heb een schematisch plaatje toegevoegd van wat ik van plan was.

Het probleem is echter dat in frame 2 het plaatje dat ik dan gebruik (een gewone zwarte balk, gekanteld of niet) nooit helemaal naar links aansluit, er is altijd een witte ruimte. Ook werken met tabellen werkt niet.

Ik maak gebruik van Dreamweaver 4

Alvast bedankt,

Maurice

Bijlagen

• siteindeling.jpg
    siteindeling.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 38
Layers

Ik zit nu een beetje met de layers te *****n in DW4.

Toch nog een vraagje: Als ik aan het bouwen ben dan valt de layer over het blok wat ik heb, maar als ik de site preview dan verschijft de layer en moet ik het dus aanpassen in het werkoverzicht. Is er een manier om (of) het blok en/of de layer vast te zetten op zijn plaats?

Maurice

Het overzicht wat ik gebruik bij het maken klopt dus niet als ik de site open in een browser. Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Geplaatst door Mausie010
Het overzicht wat ik gebruik bij het maken klopt dus niet als ik de site open in een browser. Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

In DW moet je bij de eigenschappen van de layer de overflow op scroll zetten. Je moet ook de afmetingen van de layer opgeven. Als je hem in het midden zet bv. 500 pixels hoog. Als je nu in DW je tekst in de layer tikt, zal de layer worden vergroot, maar de browser houdt de opgegeven hoogte aan.

Bedankt voor de hulp Saviola, het scrollen lukt nu. Maar ik zit nog steeds met het probleem dat de layer verschuift. Ik heb een plaatje bijgevoegd waarop het misschien wat duidelijker zichtbaar is wat ik bedoel.

Is er geen manier om de layer te verankeren?

Bijlagen

• layer.jpg
    layer.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 28
Geplaatst door Mausie010
Bedankt voor de hulp Saviola, het scrollen lukt nu. Maar ik zit nog steeds met het probleem dat de layer verschuift. Ik heb een plaatje bijgevoegd waarop het misschien wat duidelijker zichtbaar is wat ik bedoel.

Is er geen manier om de layer te verankeren?

Heb je meerdere layers die over elkaar heen liggen?

Je kan bij de eigenschappen van de layer opgeven hoeveel pixels vanaf links hij de layer moet plaatsen (dit is de L) Met de T kan je instellen vanaf welke hoogte hij hem moet plaatsen.

Of handmatig de code veranderen:

Code:
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:500px; top:400px; width:501px; height:500px; z-index:1; overflow: scroll;">

L is hier left en T is top.

Tabellen gebruik ik al om het zwarte blok in het midden te krijgen.

Het probleem is: op het 2e plaatje (de onderste dus) is de layer niet op de plaats waar ik dat heb gezet in DW, hij valt niet mooi midden op het zwarte blok, zoals ik heb aangegeven in DW. Komt dit misschien doordat ik tabellen heb gebruikt voor dat zwarte blok?

Geplaatst door Mausie010
Tabellen gebruik ik al om het zwarte blok in het midden te krijgen.

Het probleem is: op het 2e plaatje (de onderste dus) is de layer niet op de plaats waar ik dat heb gezet in DW, hij valt niet mooi midden op het zwarte blok, zoals ik heb aangegeven in DW. Komt dit misschien doordat ik tabellen heb gebruikt voor dat zwarte blok?

Waarom geef je de layer niet gewoon een zwarte achtergrondkleur? Dan blijft je plaatje (ik heb het even getest) wel mooi in het midden.

Inderdaad, uitsluitend werken met layers (met daarin weer layers en eventueel plaatjes) lijkt de oplossing.

Hartstikke bedankt voor je hulp, tijd en moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan