• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met sorteren van gegroepeerde rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pallieter75

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
5
Ik heb 2 werkbladen gemaakt waar er bij het eerste werkblad geen enkel probleem
is met het aflopend sorteren van eender welke kolom.

In het tweede werkblad dat identiek is opgemaakt volgens het eerste wil het maar niet
lukken om de kolommen aflopend te sorteren.

Mijn vermoeden is dat het probleem ligt bij de gegroepeerde rijen maar ik vind geen oplossing.
 

Bijlagen

  • MiLB Stats.xlsx
    57,2 KB · Weergaven: 56
Beste pallieter75 ;)

Ik zie het probleem niet bij mij :confused:

Klik ergens in de lijst, ga naar START, sorteren en filteren, dan aangepast sorteren.
kies bij sorteren op kolom PLAYER, of AFFILIATE, of W of....
Bij Sorteren Op kies je waarden.
En bij volgorde kies je van A naar Z of van Z naar A of aangepaste lijst.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Met het eerste werkblad (arizona) is alles ok, maar bij het tweede werkblad (houston) sorteert hij door elkaar. Als je bijvoorbeeld kolom O sorteert van groot naar klein zul je zien dat getallen niet gerrangschikt worden van groot naar klein.
 
Beste pallieter75

Dit is voor mij in orde !

Ze staan netjes onder elkaar gerangschikt van groot naar klein, maar als jij daartussen een formule plaatst waarbij hij de bovenste 2 cellen moet optellen gaat hij die daar automatisch onderplaatsen.

Als je de rijen verbergt waar de SOM-functie instaat, zal je zien dat alles netjes gerangschikt staat.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan