problemen met spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jukkies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
hallo
Bij sommige spellen krijg ik de volgende boodschap "Pro skater was unable to initialize graphics engine" Heb ondertussen al een nieuw stuurprogramma gedownload maar dat maakt niet. Ook krijg ik iets met "not open GL" of zoiets. Wie kan ons helpen mijn zoon wil zograag van die spelletjes spelen. O ja als kaart zit er ATI Technologies inc Rage 128 pro in, en dit zou toen ik de computer had aangeschaft een hele goeie zijn (zeiden ze)
Alvast bedankt voor jullie reactie's :( :(

Welkom op helpmij.:)

Welk spel is het exact?
Zo te zien is je videokaart al aardig op leeftijd, dus het kan dat je een te nieuw spel wilt spelen op een te oude videokaart.:(

hoi

Allereerst bedankt voor je reactie het spel is pro skater 4, maar ik heb bij meer spellen problemen vrij grote spellen zijn heel donker en sommige doen het, maar dan heel langzaam ook krijg ik vaak iets met die GL open.
Kan u ook vertellen wat een goeie kaart is? en die ook een beetje betaalbaar is?
Wederom bedankt

Jukkies

Dat is dus een vrij nieuw spel.
Het lijkt me dat jou kaart niet voldoende of helemaal geen OpenGL ondersteund.:(

Kijk eens rond in de volgende sectie's
Nvidia (Geforce, TNT) <--klik.

ATi (Radeon,...) <--klik.

Videokaarten diversen <--klik.

Hier vind je een hoop topic's over het aanschaffen van een videokaart.
Ik geloof dat in de laatste link de meeste van dit soort topic's staan.:)

is het een ati 32mb 128rage pro ultra??

die heb ik ook gehad die ondersteund helemaal GEEN open GL dat had ik toen ook met medal of honor ik heb een jaar of anderhalf terug een nieuwe gekocht een geforce 4 mx 4000 die ondersteund hem wel dus als die die wil spelen raad ik je aan om een nieuwe videokaart te kopen
;)

sorry voor de slechte mededeling kijk anders voor een videokaart rond de +/- 100 euro dan heb je wel een kaart die alles doet en jaar of anderhalf mee gaat anders een duurdere die langer meegaat;)

Hoe staat het met de rest van je systeem?

Ik had die kaart namelijk in een P3 800 en zou dit voor jou ook gelden, dan is je pc helaas een beetje te verouderd voor nieuwe spellen.

alvast bedankt

hoi marsmannetje
Jij brengt nu nog meer twijfel bij ons door te zeggen dat misschien de computer te licht zal kunnen zijn. Ik heb de volgende gegevens gevonden in de computer nl.
- AMD Athlon (tm) 1700+
- kloksnelheid 1.47 GHz
- 256mb RAM geheugen
Heb ik een goede computer of niet? Mocht j enog meer gegevens nodig hebben moet je het maar zeggen en hoe ik eraan kan komen.

Bedankt voor je reactie

Groeten Jörgen

hey ik heb een AMD athlon 1800+ 1.5ghz en die werk goed voor spellen alleen zou over een jaar ofzo.. wel update naar een 3200+processor ofz..

het ligt waarschijnlijk aan je videokaart;)

groeten van http://www.hardware-forum.nl.tt/

Laatst bewerkt:
ik sluit me aan bij lesley.

De videokaart is duidelijk t zwakke punt in jouw systeem.

Nu moet je 2 zaken bepalen.
Ga je over een poos (volgend jaar rond deze tijd bijv) je systeem upgraden, oa de processor dus, of is het logischer dat je dan een nieuwe gaat kopen?

In dat laatste geval: koop een niet al te dure videokaart: de ati radeon 9200 bijv.

Ben je wel van plan om te gaan upgraden, dan kan je wel denken aan duurdere kaarten, die je dan later nog kunt gebruiken als je de rest van je systeem hebt geupgrade.

bedankt

Allemaal bedankt ik ben eraan uit ik probeer gewoon zo'n Radeon 9200 te pakken te krijgen en dan zie ik wel wat de toekomst brengt. moet ik verder op nog iets letten want er zijn verschillende soorten in zie ik wel, maar ik weet niet wat het allemaal betekent.
groeten Jörgen:thumb:

ik ben geen kenner van de 9200-kaarten. Ik weet dus niet het verschil.
Je hebt kaarten van 50 euro en van 90 euro.
Er zal wel verschil tussen zitten, maar welke verschil precies, da weet ik niet.

ik heb niks tegen een r9200 128mb ofzo.. maar voor een 10 of 15 euro meer heb je een r9250 128mb die is stukje sneller en wel beter dus probeer die dan te pakken:thumb:

maar als je een 9200 neem is ook geen slechte keuze alleen heb je volgend jaar weer problemen met spellen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan