Problemen met Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunapapa39

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik was gisteren bij een vriendin en die had geen internet verbinding meer ( adsl). Wat bleek de firewall uitgeschakeld.
Ik heb Hitman Pro erop los gelaten, maar elke keer als ie Spybot wilde starten deed ie dat opnieuw. Dus binnen notime had ik het hele scherm vol staan met installatieschermpjes van Spybot ( onderdeel van Hitman pro) Een scan met Hijack This leverde een dialer op new.net die ik er dus niet afkrijg. Via Hijack This al een keer of vier verwijderd, maar dat kreng blijft terugkomen....Grrrrrrr

Er kunnen geen updates binnen worden gehaald van de virusscanner of ad-aware of spybot, omdat de verbinding het niet doet.
Wie weet raad?

Ik zou eerst Hitman Pro eraf gooien en de diverse programma's gewoon zelf laten scannen. Heb je je log al eens op Helpmij geplaatst. Scan anders eens in veilige modus en zet je systeemherstel uit.

The Laat

Inderdaad, Bij het log van Hijack This zag ik staan dat dat new.net een internet restriction maakte, dus dat fixlsp heb ik al gedownload.

Nu heb ik toch het nodige aan spyware verwijderd, maar de pc blijft traag...
Zit er dan iets op dat zo hardnekkig zou zijn?

Wij kunnen niet op je pc kijken dus kunnen wij niet weten wat nu de vertragende factor is. Ik heb al eerder aangegeven waar je een logfile kunt plaatsen zodat je er naar kunt laten kijken

vervolg spyware

Ik heb nu met de uninstaller new.net verwijderd, maar als ik nu in het configuratiescherm kijk zie ik dat er flink wat pictogrammen zijn veranderd in een soort driehoekige blokjes spons of kaas....

Zonealarm geprobeerd te installeren, maar wordt niet geaccepteerd

In de Hijack This log kan ik niets vinden...
Ik doe hem er even bij als attachment omdat het niet los staat van dit verhaal...

je moet dat log niet hier plaatsen, maar bij de speciale sectie. hier wordt er volgens mijn niet speciaal naar gekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan