problemen met sweex wireless card

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
heb onlangs voor mijn laptop een wireless pc card gekocht van het type sweex wireless pccard 11g, 54mbps.

het lukt me alleen niet om hier fatsoenlijk mee op internet te komen, de ene keer lukt het wel (traag) en de andere keer lukt het niet. met mijn andere laptop gaat het wel goed. deze heeft overigens draadloze lancard onboard. als router heb ik de linksys wap54g.

zijn er misschien instellingen die ik moet verrichten?

wie o wie kan mij helpen

Maak je gebruik van de clientsoftware die eventueel bij de Sweex zit,of laat je het contact lopen via de wireless zero vanuit XP ?
Wat is traag ? (speedtest gedaan ? tov je abbo )

Gebruik je DHCP of een fixed Ip adres ? (Heb je zelf een ipadres ingesteld of niet) Welke beveiliging gebruik je tussen je Accesspoint en je latop, WEP, WPA, MAC ? of helemaal niets ?

Geplaatst door upsidaisy
Maak je gebruik van de clientsoftware die eventueel bij de Sweex zit,of laat je het contact lopen via de wireless zero vanuit XP ?
Wat is traag ? (speedtest gedaan ? tov je abbo )

ik heb geprobeerd om op de site van speedtest maar ook hier bleef laptop hangen op een "whitescreen". met links onder in beeld de texst "gereed" het lijkt net of hij niet door wil laden.

heb allebei geprobeerd de client software en ook de xp software

Wat zijn de resultaten als met een utp netwerkkabel het internet op gaat ?
Als dat goed loopt,dan pas kun je overgaan tot de configuratie van een draadloos netwerk.

Geplaatst door GForze
Gebruik je DHCP of een fixed Ip adres ? (Heb je zelf een ipadres ingesteld of niet) Welke beveiliging gebruik je tussen je Accesspoint en je latop, WEP, WPA, MAC ? of helemaal niets ?

router pakt zelf een ip adres van pc 1 eindigd op 01 van laptop 1 op 02 en van laptop 2 op 03

Geplaatst door berryherry

router pakt zelf een ip adres van pc 1 eindigd op 01 van laptop 1 op 02 en van laptop 2 op 03

Dan gebruik je DHCP maw je laat de IP adressen toekennen.

Geplaatst door berryherry
als ik dat gedaan heb hoe moet ik dan configireren?

Je loopt dan in principe de setup door van je Linksys en als je dat gedaan hebt (denk aan beveiliging) zou je draadloos moeten kunnen werken.

het klinkt bizar, maar ben van kanaal veranderd (toeval) van mijn draadloze muis van laptop 1, en probleem is opgelost.

heel bizar!?:rolleyes:

Kanalen kunnen idd storen,maar mooi dat het opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan