Problemen met systeem toepassingen na upgrade DDR geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GLGriffioen

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Gisteren mijn PC (Medion Titanium 8000XL) geupgrade door 2 stuks 1024 mb DDR400 (PC3200) Corsair modules in mijn MSI-6701 (Medion MD 5000) moederbord te plaatsen. MSI-6701 zou zowel PC2700 als PC3200 moeten herkennen, wat inderdaad zo is . Moest wel in de bios DDR333 selecteren. Heb nu alleen wat problemen gekregen in Windows XP home edition met een aantal systeem toepassingen (met name bij defragmentatie). Iemand tips om dit probleem ook op te lossen? Of moet ik XP gaan tweaken? Alle reacties zijn welkom.

Kun je wat specifieker zijn.

Wat voor pc is het ? Uit wat voor onderdelen bestaat je pc en wat voor problemen heb je?

Krijg je ook foutmeldingen? noteer deze dan.

Kijk ook eens bij de logboeken door met rechtermuisknop op deze computer te klikken en te kiezen voor "beheren" en misschien staat er iets opmerkelijks in je systeemlogboek

Hallo !

Heb je eerst op de Medion-site gekeken of je MOBO wel 1 gieg PC 3200 per slot ondersteunt ? MSI geeft voor zijn MOBO's ook speciaal een lijst met merk/type's geheugen die nodig zijn.
Omdat je zegt dat je in je BIOS al voor PC2700 moet kiezen (333Mhz) denk ik dat je MOBO deze geheugenconfiguratie niet ondersteunt.
Ik zou eerst bij Medion opchecken (http://www.medion.com/nl/) of dit kan. Naar mijn ervaring is de tel. helpdesk heel redelijk.

Greetz,

Harry.

Ja, ik heb wel eerst geinformeerd of de MSI-6701 (OEM Medion MD-5000) PC3200 aankon. Hierover heb ik ook contact gehad met verschillende winkels. Mycom waar ik de Corsair modules heb gekocht, zei tegen mij dat PC3200 backwards compatibel moet zijn op PC2700 (DDR333). Dit moederbord kan maximaal 2x1024 mb aan (PC2700/3200).

Ik heb na het monteren, een benchmarktest gedaan met Aida32 en daarbij kwam wel duidelijk naar voren dat mijn PC behoorlijk sneller is geworden. De bewering dat het compatibel zou zijn, klopt dus wel, ik kan mijn PC normaal en snel opstarten. In SPD voor ram geheugen had ik problemen met "Freezen" van de pc. Nadat ik DDR333 heb geselecteerd in mijn Bios, heb ik hiermee geen problemen meer mee gehad. Het zijn nu vooral de applicaties vanuit windows waar ik problemen mee heb gekregen, dat wil zeggen dat het ontzettend lang duurt voordat er iets gebeurd. Vooral bij Hitman pro en defragmentatie krijg ik problemen, terwijl internet explorer en windows Media player geen problemen maken. Zou het helpen als ik de hele boel terugzet naar de aankoop toestand en daarna gewoon alles opnieuw installeer? Dit werkt vaak sneller dan zoeken naar een conflict. Nb. Mobo is toch de recovery cd/dvd?

Hoi,

Ik ken je MOBO niet, maar hoe is het met je timings ? (CL - RCD - RP - RAS) Zet ze eens wat minder strak, wil ook wel eens helpen. En een BIOS-reset na toevoeging van een nieuw geheugen doet ook soms wonderen. Die recovery-toestand kan altijd nog, maar als je alleen geheugen hebt toegevoegd/vervangen zou het m.i. niet nodig moeten zijn.

Succes,

Harry.

Harry,

Ik had 256 + 512 mb DDR333 (PC2700) en nu 2 x 1024 mb DDR400 (PC3200).
Misschien toch opnieuw installeren? :o

Hoi,

Tja, schaden zal het niet, en wie weet ???

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan