problemen met thunderbird, kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreiavraagje

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Hallo,

Ik heb problemen met het inloggen bij thunderbird bij mij thuis.
Als ik thuis bent geeft thunderbird de hele tijd aan dat ik een verkeerd wachtwoord invoer, terwijl als ik ergens anders op internet zit ik wel kan inloggen.
Daarnaast krijg ik ook steeds deze melding:
Het bericht kon niet worden verzonden via SMTP-server mail.andreia.com om een onbekende reden. Ga na of uw SMTP-serverinstellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

Ik heb er totaal geen verstand van!
Help aub :)!
Groetjes

Het is iets met smtp. Uitgaande post of zo. Vreemd is het wel. Bel morgen eens naar je provider. Neem contact met hen op ze helpen je graag.

Aangezien jezelf zegt er totaal geen verstand van hebt. (niet zelf zitten experimenteren is mijn advies)

Let wel. Mijn conclusie zou kunnen zijn dit:

Controleer eens bij Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk en schijfruimte of bij Verbinding 'Geen proxy' staat. Zo niet, pas dat dan aan.

Problemen met het verzenden hebben meestal te maken met onjuiste instellingen van de uitgaande server.

Vermoedelijk zit het in de uitgaande server door ssl/tls te kiezen. Het heeft met een poort te maken, wellicht 465.

Let op. Noteer wat je doet dan kun je altijd terug naar de instellingen die je hebt veranderd. Maar eerst bellen he. Succes. En laat eens weten hoe het je verging.

Welkom op Helpmij :thumb:

Ik heb je vraag verplaatst van "Overige software" naar "Mozilla Thunderbird".
Succes met je vraag!

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Als smtp server kun je het beste de server van gmail gebruiken. Dat werkt altijd, waar je ook bent. Moet je overigens wel een gmailaccount hebben...
lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips alvast.