problemen met thunderbird, kan iemand helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreiavraagje

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Hallo,

Ik heb problemen met het inloggen bij thunderbird bij mij thuis.
Als ik thuis bent geeft thunderbird de hele tijd aan dat ik een verkeerd wachtwoord invoer, terwijl als ik ergens anders op internet zit ik wel kan inloggen.
Daarnaast krijg ik ook steeds deze melding:
Het bericht kon niet worden verzonden via SMTP-server mail.andreia.com om een onbekende reden. Ga na of uw SMTP-serverinstellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

Ik heb er totaal geen verstand van!
Help aub :)!
Groetjes

Het is iets met smtp. Uitgaande post of zo. Vreemd is het wel. Bel morgen eens naar je provider. Neem contact met hen op ze helpen je graag.

Aangezien jezelf zegt er totaal geen verstand van hebt. (niet zelf zitten experimenteren is mijn advies)

Let wel. Mijn conclusie zou kunnen zijn dit:

Controleer eens bij Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk en schijfruimte of bij Verbinding 'Geen proxy' staat. Zo niet, pas dat dan aan.

Problemen met het verzenden hebben meestal te maken met onjuiste instellingen van de uitgaande server.

Vermoedelijk zit het in de uitgaande server door ssl/tls te kiezen. Het heeft met een poort te maken, wellicht 465.

Let op. Noteer wat je doet dan kun je altijd terug naar de instellingen die je hebt veranderd. Maar eerst bellen he. Succes. En laat eens weten hoe het je verging.

Welkom op Helpmij :thumb:

Ik heb je vraag verplaatst van "Overige software" naar "Mozilla Thunderbird".
Succes met je vraag!

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Als smtp server kun je het beste de server van gmail gebruiken. Dat werkt altijd, waar je ook bent. Moet je overigens wel een gmailaccount hebben...
lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips alvast.

Ik vind het heel apart dat ik thuis niet kan inloggen en op een ander netwerk wel..hij blijft aangeven dat ik een verkeerd wachtwoord invoer en de fout geven bij het verzenden.
Mijn provider zegt niks te kunnen doen, omdat het geen e-mail account via hun is..

Dit stukje:
Controleer eens bij Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk en schijfruimte of bij Verbinding 'Geen proxy' staat. Zo niet, pas dat dan aan.

gaat dit over thunderbird? ik zie dit bij extra niet staan namelijk.
Ik heb een mac book btw.

Alvast bedankt :)!

Heb geen mac. Ik heb er eigenlijk ook totaal geen verstand van. :)

Maar wellicht brengt dit verlichting. Klikje en lees bij tabblad netwerk en daaronder verbinding. Thunderbird ja het is soms wat. Flauw dat ze niet helpen.

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken is het zo dat je alleen mail kunt versturen vanaf de smtp server van je eigen provider. Om spam tegen te gaan, zeg maar.

Stel; je hebt zelf Ziggo, dan kun je als je je instellingen goed hebt staan mailen vanaf je eigen netwerk en vanaf elk netwerk, bijv je buren, als die ook Ziggo hebben.

Log je in op t netwerk van vrienden die bijv KPN hebben, dan kun je daar vandaan niet mailen.

Gmail is niet provider-gebonden en dat betekent dat wanneer je de smtp server van google (gmail) gebruikt je altijd mail kunt versturen.

Mensen vergeten nog wel eens hun smtp server aan te passen wanneer ze overstappen naar een andere provider. Het kan dus zijn dat je een smtp server hebt ingesteld van een provider die jijzelf niet meer hebt maar je buren of vrienden bij toeval wel...

Ook de gmail settings lukt niet....
word er echt hopeloos van!! :(
ik begrijp gewoon niet waarom ik alleen thuis problemen heb, kan het aan mijn ip adres liggen?

Als ik de gmail setting instel zoals op de website die je hebt gestuurd, dan heb ik nog steeds de inlog problemen en daarnaast bij het versturen staat er nog steeds dat ik vanaf een andere uitgaande server mail?

Gebruik je de juiste inlognaam en -wachtwoord van je gmail-account?

*edit*
Nee. Voor zover ik weet ondersteunt gmail geen imap...

*edit*
Herstel:
email.about.com/od/accessinggmail/f/Gmail_IMAP_Settings.htm

Laatst bewerkt:
Ik zal nog even een kleine schets maken.

Het gaat om mijn werk e-mail. (info@bedrijfsnaam.com)
mijn instellingen zijn als volgt:
Accountnaam: info@bedrijfsnaam.com

serverinstellingen:
Servertype: IMAP-mailserver
Servernaam: mail.bedrijfsnaam.com
Gebruikersnaam: info@bedrijfsnaam.com
Poort: 143
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord

Uitgaande server:
Servernaam: smtp.gmail.com
Poort: 587
gebruikersnaam: prive.gmail.email@gmail.com
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Misschien dat dit een beter beeld schetst?

Iedergeval bedankt voor de reacties!

Kijk even hierboven naar de instellingen in mijn link

lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

Laatst bewerkt:
Ook dat heb ik geprobeerd, dan krijg ik een melding dat ik mijn wachtwoord in moet voeren en dat ziet er als volgt uit:

SMTP-serverwachtwoord vereist:

Voer uw wachtwoord in voor info@bedrijfsnaam.com op mail.bedrijfsnaam.com

-----------

Dit terwijl ik de gmail als uitgaande server op standaard heb gezet!

confussing..

Ja zeg dat wel confusing. :(Dat ben ik ook bijkans maar nog net niet helemaal. probeer het hier nog een keer en dan stop ik ermee. Succes. Klikje

:(:D

Als het goed is kom je dit ergens tegen.

Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS vereist
smtp.gmail.com
Poort: 465 of 587
SSL vereist? Ja
Authenticatie vereist? Ja
Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Laatst bewerkt:
Schiet mij maar lek. Ik heb eeb eigen domeinnaam bij hostingdiscounter.nl en een abbo bij Ziggo en ik heb bovenstaande gegevens ingevoerd in TB als smtp server met de gegevens van mijn gmail account en alles werkt gewoon.

Heb je een normaal standaard gmail account?

@ manamana

"Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail"

Dan heb je t niet over (ziggo/upc/kpn) gebruikersnaam en wachtwoord hoop ik...

Ik heb een hotmail account maar die kon ik gebruiken voor gmail, die kan dat blijkbaar koppelen?!
Dat heb ik ingevoerd, ik snap er werkelijk niks van!

Hotmail is geen gmail... Een hotmail adres gebruiken op een gmail smtp server gaat niet werken lijkt me. Gebruik een gmail account of google ff naar "hotmail smtp".

Ik geef het op, ik heb al zoveel veranderd en niks werkt!
Ieder geval bedankt voor de hulp!
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan