Problemen met Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
293
Hallo,

Ik heb de laatste tijd steeds problemen met thunderbird. Ik heb het idee dat het verband houdt met Norton Internet Security. Het is me opgevallen dat wanneer er een update van norton is thunderbird niet meer werkt. Thunderbird blijft dan bezig met verbinding maken en verder gebeurt er niks. Als ik dan de pc wil afsluiten of opnieuw wil opstarten duurt het heel lang voordat de pc uit is of opnieuw opstart. Na systeemherstel krijg ik Thunderbird wel weer aan de praat en gaat het afsluiten weer normaal. Dit is echter wel heel vervelend, ik heb ook al geprobeerd Thunderbird opnieuw te installeren, maar niets helpt. En nu kan ik Thunderbird niet eens meer openen en dus ook niet meer bij mijn mail komen. Wie heeft een oplossing?

Groet, Floyd
 
Wat ik tot nu toe heb gelezen komt er wel op neer dat ze niet met elkaar overweg kunnen.

De volgorde van installeren schijnt belangrijk te zijn.
Eerst Thunderbird dan Norton.
Het scannen van de mail geeft ook problemen, dit moet uitgeschakeld worden.

Deze link heeft de kop Outlook maar er komt van alles aan bod.

Overstappen naar Zone Alarm heeft ook geen zin want ik zat staan: Does not like Thunderbird.

Moeilijk dus.
 
Bedankt voor de reactie. Ik zal de informatie eens grondig tot mij nemen. Het wonderlijke is evenwel dat ik norton en thunderbird wel al anderhalf jaar zonder problemen naast elkaar heb draaien, inclusief het scannen van de mail.

Groet, Floyd
 
Ja, meer kon ik ook niet ontdekken maar 1 van beide kan toch iets aan de instellingen hebben veranderd.
Probeer minimaal het postscannen eens uit te schakelen. Kun je altijd weer terugdraaien.
 
Ik ben nog niet veel wijzer geworden. Het enige dat ik weet is dat wanneer ik het bestand Symantec Common Client (Update voor Symantec Security Software) download en installeer via liveupdate vervolgens Thunderbird niet meer werkt en kan ik dit alleen maar weer herstellen door systeemherstel uit te voeren, waardoor de update ongedaan gemaakt wordt. Vervolgens werkt Thunderbird weer. Kan het kwaad om dit bestand niet te installeren?

Groet, Floyd
 
Nou, het lijkt me niet wijs. Minimaal schakel je liveupdate uit.
Als je zo aan Thunderbird hangt kun je natuurlijk ook op ZoneAlarm en AVG overstappen.
Misschien een idee?
 
Mijn abonnement van Norton loopt nog tot eind februari. Misschien inderdaad een overweging over te stappen op iets anders. Wat email betreft ben ik maar weer overgegaan op outlook express. Geen problemen ondervonden, ook niet na de update van Norton. Bedankt voor de reactie.
 
Graag gedaan hoor.
Het bracht je niet veel verder :D

Vergeet het volgende niet: "Overstappen naar Zone Alarm heeft ook geen zin want ik zag staan: Does not like Thunderbird."
Ik was het ook al vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan