Problemen met trage pc, svchost?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoefhaan

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Ik heb al op diverse plekken over svchost gelezen,
Dit vanwege het volgende probleem.

Mijn PC was erg traag. In prestaties (taakbeheer) gaf de pc continu 50% cpu gebruik aan.
De grootste gebruiker was één van de SVChost.exe processen. Deze heb ik uitgeschakelt, misschien echter was dit niet de slimste zet want nu geeft, na opnieuw opstarten, mijn pc een continu cpu gebruik van 90% aan... Waarbij wederom een svchost het probleem is.

Wat nu?
Ik ben een gemiddelde pc gebruiker, dus niet extreem ervaren maar ik weet op de pc redelijk de weg. Dat helpt misschien bij het formuleren van een antwoord.

Let wel: mijn vraag is dus wat ik moet doen in dit geval omdat ik al een keer een svchost heb beeindigd...

Wat trouwens wel opvalt is dat na die ene keer svchost uitzetten het proces "niet gebruikte systeemprocessen` in gebruik is gedaald van 50 naar 12-13 !

Johan

Laatst bewerkt:
Hmmm. Lastig, engels, maar op zich wel door te komen.
maar de plaatser van deze oplossing geeft een heel ander probleem.
Hij schrijft dat hij foutmeldingen krijgt en niets meer kan doen zodra hij de foutmelding weg klikt.
Dit is echter niet het probleem wat bij mij op treedt. Ik heb alleen een wat traag werkende pc en opvallend is dat svchost.exe veel in beslag neemt, als je die stopt is het cpu gebruik bijna 0 maar na opnieuw opstarten gebruikt hij juist extra veel cpu

Ik heb al uitgebreid op virussen etc gescand, ik heb hitman pro erop los gelaten maar alles lijkt ok...
Johan

Het is misschien nog een idee om via msconfig (vanuit uitvoeren) wat programma's te killen. Bij services & opstarten kun je aardig wat programma's tijdens opstarten e.d. weghalen, kijk wel uit met wat je uitzet. Dit scheeld al aanzienlijk veel. Kun je anders wat screenshots maken ?

Die svchost die zoveel cpu gebruikt is dat een Netwerkservice of een LocalService?
Download anders ProcessExplorer dan kun je onderzoeken om welk proces het precies gaat,want svchost stuurt verschillende Windows Services aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan