Problemen met tweede beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

HLEU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik helemaal geshuffeld van word.

Ik heb een Sony Vaio PC met een Sony Beeldscherm en een Samsung beeldscherm.

Sinds een jaar viel het Sony scherm geregeld uit. De laatste tijd ging mijn pc ook steeds uit/aan en het tweede beeldscherm deed helemaal niets meer (alleen regelmatig flikkerend lichtje - vaste interval) maar geen beeld.

Aan de slag gegaan. Alle stroom gecontroleerd. De kabels. Hele pc uitgezogen. Nix nada.

Vervolgens - dankzij fora - pc de fout laten melden zonder uit te gaan. Fout bleek te zitten in ati3duag.dll. Ati opnieuw geinstalleerd en voila het Sony beeldscherm ging niet meer uit en pc ook niet. Samsung beeldscherm werkte alleen niet. Gedacht dat de Samsung misschien stuurprogramma bijwerking nodig had, auto verbinding, gaat hij naar microsoft en haalt daar volgens mij weer de software met de fout erin binnen. Want het uitvallen begint weer.
Nu krijg ik dat software probeem niet opgelost.
De samsung werkt nog steeds niet. Ook niet als ik hem aan een mac of een minilap top hang. Hij heeft wel stroom.

Vanmiddag een ander scherm, dat wel werkt, aangesloten en ja hoor, dat doet het ook niet.

Nu begrijp ik er even niets meer van. Waar kan dit probleem aan liggen? Je zou denken iets met de tweede beeldscherm aansluiting maar dan snap ik nog niet dat de samsung het niet meer doet / op standby bijft staan ook op een andere pc. En mijn pc heeft wel het tweede scherm geinstalleerd.

Iemand die mij kan adviseren?
 
welk sturings programma gebruik jij windows xp of 7 o linux ofzo?
 
Ook geshuffeld geweest

Hoi,

Ik had tot 5 minuten geleden(ongeveer hetzelfde probleem). Aangezien dit bij mij (voor nu) weer werkt, hoop ik dat je hiermee iets kunt, want oooh wat is dit onhandig als je je tweede scherm voor je werk nodig hebt.

Ik heb een sony vaio e-serie (Radeon 5250 hd kaart) en daaraan een samsung 226cw tweede scherm.

Deze combi werkte tot vorige week vlekkeloos. Daarna van allerlei dingetjes:
  • bij schakelen tussen 'monitor dupliceren', 'verbinding met projector verbreken' of monitor uitbreiden deed de vaio er erg lang over om de juiste resolutie te pakken te krijgen (tot 10 sec.). Totdat hij deze had bleef het scherm zwart.
  • Samsung bleef zwart, indicator knipperde 1 sec. interval.
  • Samsung bleef zwart, maar aan de positie van de vensters op het vaio scherm kon je zien dat de instelling 'scherm uitbreiden' actief was. Actieve vensters waren namelijk niet zichtbaar op het vaio scherm.
  • Samsung gaat helemaal niet aan, ook geen indicatorlamp.


Nu doet hij het weer oke (en hoop dus dat dat zo blijft). Ik heb het volgende gedaan (na eerst kabels gecheckt enzo + de ati drivers bijgewerkt, maar dat laatste hielp bij mij niet):
Bij Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\ apparaatbeheer de stuurprogramma's bijgewerkt van:
  • beeldschermen: hier stond eerst 'algemene pnp monitor', na bijwerken staat er syncmaster 226cw
  • beeldschermadapters: ati mobility radeon


Na computer herstart werkt het weer.
Super voor de hand liggende oplossing, maar ja.

wie weet werkt het voor jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan