Problemen met tweede router

• Onderwerp starter Onderwerp starter denez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb het inderdaad nog even simpel gebrobeerd uit te leggen want de IP adressen lijken gewoon te kloppen en oko de DNS dus volgens bovenstaande uitdraai is er internet.

Weer een reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw begonnen. Heb de Belkin een eigen IP gegeven: 192.168.178.101 en DHCP uitgeschakeld, zie bijlageBelkin_settings.JPG
Nadat de Belkin zichzelf opnieuw heeft opgestart met de nieuwe settings was het niet meer mogelijk om in te loggen via 192.168.178.101.

Ik heb vervolgens de Belkin (LAN1) verbonden met de Ubee (LAN1) en beide apparaten opnieuw opgestart.
Vervolgens draadloos verbinding gemaakt met de Belkin, wel verbinding maar geen internet, en de volgende uitdraai gemaakt Bekijk bijlage Belkin_draadloos.txt
Daarna met een UTP kabel LAN2 van de Belkin verbonden met m'n laptop en hiermee had ik dus wel internettoegang :thumb: Dit is de uitdraai daarvan Bekijk bijlage Belkin_bekabeld.txt

Dat is raar: Bedraad werkt het, draadloos niet... Ik heb geen verklaring, eerlijk gezegd.

Tijs.

Inderdaad heel vreemd.
Probeer eens voor de gein je laptop een vast IP adres te geven als hij met draadloos verbonden is.

IP doe maar 192.168.178.110
subnet 255.255.255.0
default gateway 192.168.178.1

Kijk ook eens bij de logfiles in de Belkin of je daar wat ziet staan

DNS 8.8.8.8

en kijk dan eens wat je verbinding doet.

Ik heb eerlijk geen gezegd geen idee waar ik dat DNS moet invullen, in de Belkin of Ubee?
Vast IP adres aan de laptop als ie draadloos met de Belkin is verbonden of met de Ubee?

Het is toch raar dat het zo veel werk is? Overal lees ik dat het een fluitje van een cent moet zijn om een tweede punt erbij te maken in huis... :(

Normaal gesproken werkt het ook binnen 5 minuten en het lijkt erop dat ert iets mis is of met de router of met de wifi settings.
Hoe staat je WiFi trouwens ingesteld? Andere wifinaam dan het modem en beveiligd?

Bij de laatste poging heb nog niet de moeite genomen om een andere SSID te nemen met een wachtwoord. Zou dat verschil kunnen maken dan?

Bij de LAN settings in mijn Asus router die als AP ingesteld staat, moet ik bij de LAN settings ook de gateway invullen als ik de AP op een vast ip adres zet...
Die gateaway setting zie ik niet bij jou.

Bij de Wifi tab snapt ie dat en kan ik nog wat extra opties voor de AP instellen (AP of WPS / AP&WPS).

Ik zal het van de week weer proberen, wanneer ik tijd heb. Ik weet zeker dat ik de Belkin een ander IP-adres heb gegeven, dat is ook te zien in de bijlage in m'n post hierboven, 192.168.178.101.
Maar wanneer ik dus draadloos verbinding maak met de Belkin en ik vraag ipconfig op, dan wordt dit IP-adres niet weergegeven, sterker nog, er staat geen enkel IP-adres achter. En hierdoor kan ik dus ook niet meer inloggen op de Belkin om met de settings te spelen. Enige optie is dan terug naar fabrieksinstellingen resetten en weer van voor af aan beginnen.
Ik probeer het van de week nog één keer met alle tips van jullie en als het dan nog niet werkt koop ik wat anders. In ieder geval erg bedankt voor jullie tijd en hulp! :thumb:

Volgens de link die ik gegeven heb is er onlangs een verkeerde firmware gedaan waardoor een hoop van die routers niet werken.
Het kan dus zijn dat je of automatische updates in de router aan had staan of dat er al foute firmware in zat. Er staan in ieder geval daar verschillende postings van mensen met dezelfde klacht.

Had het gelezen ja, maar zou niet weten of dat bij mij ook het geval is. Zou heel goed kunnen, ik geef het nog een poging en daarna gaat-ie de grijze bak in.

Als je in deze bijlage kijkt Belkin_1.JPG dan staat er links bij LAN setup ook nog een optie 'static routing', hier kan ik wel een IP-adres, subnet en een default gateway invullen. Of is static routing weer heel wat anders?

in die bijlage moet je het IP adres (bovenste) aanpassen naar 192.168.178.101

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan