Problemen met Ubuntu server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het mappen van poortnummers staat beschreven in de handleiding van de router, dit verschilt nogal per merk. Ga eerst eens naar http://www.watismijnip.nl en noteer je extern IP-adres wat de site je opgeeft. Dit is het adres wat je in Internet explorer opgeeft achter ftp:// bijvoorbeeld ftp://275.365.222.1 (dit is een ongeldig IP-adres, maar dan snap je het principe). Geef dan je gebruikersnaam/wachtwoord op, hier wordt om gevraagd.

In de router moet je duidelijk maken dat als er een verzoek op poort 21 (ftp) binnenkomt deze naar het IP-adres van je linux-server moet. Stel dat je deze PC het ip-adres 192.168.0.20 heeft maak je een mapping van poort 20 en 21 (poort 20 is dataoverdracht, poort 21 voor de communicatie) naar het intern IP-adres 192.168.0.20

In de ene router heet deze functie 'virtual servers' in een andere 'applications' enz.

Als ik de gegevens van mijn server dan invoer krijg ik dit:

naamloos-1.jpg

Als ik de gegevens van mijn modem invoer doet tie het niet...

Wat doe ik fout?

Ik zou het graag zo willen hebben. Zo dat ik simpel op een knop Upload kan klikken om gegevens op te slaan of op download te klikken om gegevens te downloaden.
En dan ook dat ik zo'n schermpje krijg met mijn mappen die ik op de server heb staan. Als dát voor mekaar is, zou ik heel gelukkig zijn :)

Zo:

naamloos-2.jpg

log je wel met de juiste gegevens in? Je heb hem waarschijnlijk niet goed geconfigureerd bij mij ziet het er namelijk zo uit:

1296568957-030.png

Laatst bewerkt:
Ja, ik voer dit in: ftp://80.61.164.160
Dan krijg ik zo'n schermpje, dan doe ik mijn servernaam en wachtwoord, of mijn inlog gegevens en wachtwoord, of de inlog gegevens van mijn modem + wachtwoord, maar ik krijg steeds dat te zien.

Dat progje van jou heb ik trouwens gedownload en opgeslagen, wat moet ik daar precies mee doen?

Je komt in ieder geval op jouw server, heeft de gebruiker die je hebt aangemaakt wel rechten op de FTP map?

Ik log in met mijn eigen gegevens van mijn server. Dus de naam van mijn pc met wachtwoord, of de inloggegevens van mijn server zelf.

Dit kan blijkbaar niet? Hoe kan ik gebruikers aan maken dan? Kan ik er hierbij er ook voor zorgen dat ik gebruikers die ik aan maak, allemaal een eigen map toe wijs?

Dat wat er op die pagina stond heb ik allemaal gedaan.
Het probleem is, als ik anoniem onlog, ik steeds terug kom bij het inlogscherm.

Ik heb filezilla geïnstalleert. Wat moet ik nu precies doen?

Heb je poort 21 wel opengezet op je router? In filezilla proberen te verbinden, die geeft namelijk ook een log aan

Laatst bewerkt:
In de bijlage is een screenshot van mijn modem. Ik heb poorten opengezet, heb ik het zo goed gedaan?
10.0.0.2 is het IP van mijn server.

En hoe werkt dat precies met filezilla dan? Het enige wat ik heb gedaan is het installeren op mijn server. Welke opdrachten moet ik uitvoeren in de server?

Bijlagen

• ipadressen.jpg
    ipadressen.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
ja het interne IP, niet je externe ip, is het opgelost nadat je poort 21 open heb gezet? En poort 80 heb je nodig om een website toegankelijk te maken

ja het interne IP, niet je externe ip, is het opgelost nadat je poort 21 open heb gezet? En poort 80 heb je nodig om een website toegankelijk te maken

Oke, wacht even, nu ben ik de draad echt helemaal kwijt. Sorry dat ik er zo weinig van snap, maar met steeds zulke kleine stapjes dingen voor mekaar krijgen is het nogal lastig om helemaal te snappen hoe of wat.

Ip dat de site www.watismijnipadres.nl aangeeft is: 80.61.164.160
Het ip van mijn server is: 10.0.0.2
Het ip van mijn router is: 10.0.0.138

1. Heb ik zo de poorten goed open gezet?
2. Wat moet ik nu precies doen met FileZilla, het enige wat ik heb gedaan is het geïnstalleert op mijn server, voor de rest niets.
3. Hoe ga ik te werk met het programma eyeOS? moet ik dat installeren op mijn normale computer, of op mijn server? En hoe?
4. Wat moet ik invullen in mijn browser als ik in mijn server wil? ftp://welkIPADRES?
5. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er bestanden op gezet kunnen worden en hoe ik er bestanden af haal?

Sorry voor mijn onwetendheid, maar ik snap er ff geen ene kloot van.

Groetjes,

Björn Bos

PS: bedankt dat je me zo veel helpt, ik ben je echt heel dankbaar, bespaart me een hoop ergenis!

Oké sorry als ik onduidelijk overkom, oke eerst over de IP's de 10.0.0.0.2 of iets dergelijks is je interne IP, dat is het IP dat je gebruik thuis in je netwerk, je externe gebruik je van buitenaf dus al wil je op school verbinding maken.

Ik dacht al probeer je op je PC verbinding te maken met je ftp server met gebruik van filezilla, deze logt ook alle fouten dus kan je snel zien wat er fout gaat. Dus niet op je server, die kan je op je server dus weer verwijderen.
Je heb je poorten juist opengezet want ik kan er mee verbinden, eigenlijk maakt het niet uit met welk ip adres je verbinding maak, ik bedoel je externe of interne. Al kun je nu verbinding maken met je server via ftp, kun je verbinding maken via filezilla met je server. Als dit allemaal goed gaat kan je het zip bestandje van eyeOS downloaden en uitpakken de hele map plak je in /var/www daarna surf je naar http://ipadres/eyeOS daar word gevraagd welk wachtwoord je wilt gebruiken.

Ik hoop dat ik het nu een beetje duidelijk uitleg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie! Op deze site kan ik eyeOS downloaden. Dat is met de extensie tar.gz ofzo. Is dit de goede?

En die doe ik dat precies installeren op mijn server? Want ik kan nergens de mappen van mijn server zien, of deze weizigen. Dus hoe doe ik dit'?

Als je ftp server werkt dan kan je de eyeOS map dumpen in de map /var/www

Als je ftp server werkt dan kan je de eyeOS map dumpen in de map /var/www

En hoe kom ik in die map?

Ik heb nou dat eyeOS op mijn gewone computer staan. Moet ik dat vanuit mijn computer kopieëren of vanaf een usb stick...? Hoe precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan