De laatste tijd heb ik bij veel programma's problemen om internetverbinding te maken. Het gaat dan meestal om automatische updates niet niet gedaan kunnen worden. Het gaat om bijvoorbeeld programma's als messenger 7.5 (7.0 doet het wel gewoon) hitmanpro, antivirusprogramma's, antispyware programma's, picasa etc. Die updates kan ik wel handmatig ophalen, en ik kan bij bijv. messenger gewoon de oude versie blijven gebruiken, maar soms is het gewoon lastig. ( ik kan bijvoorbeeld mijn belastingformulieren niet online versturen omdat ik via hun site geen internetverbinding heb) En het lijkt wel of ik met steeds meer programma's dit probleem krijg. Het heeft niets te maken met de windows firewall, want daar hebben de programma's allemaal toestemming gekregen en als ik hem uitzet blijf ik hetzelfde houden. Ook de pagina's als veilige websites bij internetopties zetten helpt niet. Ik heb deze vraag al op verschillende forums neergezet, maar nog geen antwoord gehad wat geholpen heeft. Iemand een idee?